SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
GOODWE GW06K-DT
25-12-2013, 10:07
Besked: #1
hcn51 Offline

GOODWE GW06K-DT
Hej, et nødråb fra en ny bruger.
Har lige fået tilkoblet mit anlæg og den viser også at den producerer (vandrende streger fra celler til inverter og videre til nettet)
Viser også at der er produceret 2,5Kw, men der er ikke lys i nogen dioder eller andet der viser at den er tilsluttet.
Jeg kan heller ikke komme i kontakt med menuerne på skærmen, ingen tryk virker!
Er der noget jeg skal gøre???
Installatøren mener at "det kommer"???
Er der nogen der har erfaringer med det???

Mvh/hcn
Find
Citér
25-12-2013, 11:14
Besked: #2
henrikkrebs Offline

RE: GOODWE GW06K-DT
Ingen erfaring.

De 'vandrende streger' - er det på inverteren. Så er der da lidt 'liv'

De 2,5 kW - er det elselskabets måler? Så mener du nok 2,5 kWh og det er vel ikke så ringe i løbet af en dags tid her to dage efter vimtersolhverv.

Men elektrikerens historie om at 'det kommer' minder mig mest om en tv-reklame men en håndværker der sagde (om fyrretræsbordpladen der var bestilt til at være mahogni) "Det bliver mahogni med tiden". På ham igen hvis det ikke er der efter næste opstart (i morgen tidlig). Jeg kan love dig at problemet løser sig om 6-24 måneder. Sælgerens problem altså, for så bortfalder garantien.

---
4kWp pakke XL-byg/FEIYUE
Installeret 13.11.2012
28gr, syd +2gr
---
Find
Citér
25-12-2013, 11:32
Besked: #3
Nemo2 Offline

Det kan måske være kablet, inde i inverten fra trykknap modulet til printet som ikke sidder ordentligt.

På Danfoss tlx skal man passe på når man lukker dem op.
Måske det er det samme på goodwe

3,04 kw på taget
http://clxportal.danfoss.com/index.php?m...8&end=TRUE
Find
Citér
25-12-2013, 14:52 (Denne besked var sidst ændret: 25-12-2013 af 14:54 Hans Andersen.)
Besked: #4
Hans Andersen Væk

Der SKAL være lys i dioderne , bla hvis der laves strøm , så det med et løst "plug" er et godt tips , og den der elektrikker kan du godt smide i "tønden! , han aner vist ikke ret meget om det han laver.

40 stk. monocrystalline Alex Solar 190
Inverter Fronius IG/Plus 60

Solar-log
Find
Citér
26-12-2013, 09:50
Besked: #5
hcn51 Offline

Tak for svarene.
Jeg hælder også til den med kablet til displayet, har lige haft låget lettet og det ser ud til at være en ret optimistisk forbindelse.
Vil ikke rode mere med det nu, afventer at juleferien er ovre, så må jeg have fat i ørerne på elektrikeren.
Undrer mig blot at jeg kan se den forsøger på at starte, hvilket også er lykkedes og jeg kan se den producerere på displayet, men resten er dødt????
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering