SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Forbindelse til solarcloud?
27-12-2013, 18:47
Besked: #1
Jess Offline

Forbindelse til solarcloud?
Hej... Min Eversolar PMU har ikke haft forbindelse til Solarcloud (http://solarcloud.zeversolar.com) i nogle dage nu.

Andre med samme problem?

Mvh
Jess

25 gr. taghældning , Retning Syd
6 kWp Feiyue Solar Stingray Black
2 x Evershine TL-3000 invertere
Find
Citér
31-12-2013, 09:57
Besked: #2
mysolar Offline

RE: Forbindelse til solarcloud?
(27-12-2013 18:47)Jess Skrev:  Hej... Min Eversolar PMU har ikke haft forbindelse til Solarcloud (http://solarcloud.zeversolar.com) i nogle dage nu.

Andre med samme problem?

Mvh
Jess

Hej Jess,

Min kones far har samme problem.

Jeg har prøvet alt, men det har ikke lykkedes. Den bliver med at sige "Solarcloud Disconnected"

Den holdt op med at være forbundet til solarcloud i november.

Jeg har læst at der findes en software der hedder "Easy Config Utility" hos Zevershine, men det har ikke lykkedes mig at finde den.

Den kan bruges til at få adgang til pmu enheden og derinde kan man se om solarcloud connect er aktiveret/deaktiveret.

PMU model 2,0
PMU A10024-00-00P
2 x TL3000 inverter

mvh
Azeem

Er der nogen der har den og kan i sende mig en kopi_
Find
Citér
01-01-2014, 11:18
Besked: #3
Datorijo Offline

(31-12-2013 09:57)mysolar Skrev:  Hej Jess,

Min kones far har samme problem.

Jeg har prøvet alt, men det har ikke lykkedes. Den bliver med at sige "Solarcloud Disconnected"

Den holdt op med at være forbundet til solarcloud i november.

Jeg har læst at der findes en software der hedder "Easy Config Utility" hos Zevershine, men det har ikke lykkedes mig at finde den.

Den kan bruges til at få adgang til pmu enheden og derinde kan man se om solarcloud connect er aktiveret/deaktiveret.

PMU model 2,0
PMU A10024-00-00P
2 x TL3000 inverter

mvh
Azeem

Er der nogen der har den og kan i sende mig en kopi_

Jeg har nøjagtigt samme PMU A10024-00-00P og den stoppede nøjagtigt d. 5 november med at sende data til siden.

Jeg har så forsøgt at få fat i Zeversolar for at få en ny software/firmware tilsendt, fordi jeg kan se de har åbenbart ændret på PMU'en.

Ringer du til Feiuye er der ikke megen hjælp at hente. Og den software som vi fik med "AS-Control" er zeversolar stoppet med at bruge i 2012.

Jeg skal nok skrive så snart jeg hører fra Zever.... de virker interesseret i at hjælpe.

Mvh Brian Kristensen
Find
Citér
01-01-2014, 11:58
Besked: #4
Jess Offline

Tak for svarene.

Problemet er startet efter at jeg fik opgraderet firmware (og hardware) i boksen, hvor den kørte fint i nogle dage, men tabte så forbindelsen til Solarcloud. Men nu er den så gået i ged, og viser ikke noget i displayet længere - så den er sent til Feiyue til reparation.

Find
Citér
01-01-2014, 12:27
Besked: #5
Datorijo Offline

(01-01-2014 11:58)Jess Skrev:  Tak for svarene.

Problemet er startet efter at jeg fik opgraderet firmware (og hardware) i boksen, hvor den kørte fint i nogle dage, men tabte så forbindelsen til Solarcloud. Men nu er den så gået i ged, og viser ikke noget i displayet længere - så den er sent til Feiyue til reparation.

Feiyue ville også have min ind til opgradering da jeg snakkede med dem her lige før jul, men kan jeg ordne det udenom dem, så vil jeg helst det, for jeg har ikke stor tiltro til Feiyue....
Find
Citér
01-01-2014, 12:41
Besked: #6
H.Hess Offline

Uden kendskab til jeres problemer vil jeg da kaste spørgsmålet i luften: Har i prøvet at skifte browser?

Der kom en opdatering både til Firefox og Chrome som gjorde jeg pludselig ikke kunne komme i kontakt med min logger. Der var ingen problemer for loggeren at sende data til Fronius, men at køre online med loggeren var ikke muligt. Jeg skiftede til IE9 uden opdatering og straks var der forbindelse igen.
Fronius blev kontaktet og de erkendte problemet, men indtil nu er der ikke sket noget fra deres side.

Mvh
Harni

Paneler:20 stk 250Wp HCsolar
Inverter:Fronius IG Plus 60 V-2
Datalogger:Fronius Datalog Web
Check anlæg her
Find
Citér
01-01-2014, 13:14
Besked: #7
Datorijo Offline

Ja i dette tilfælde er det ikke browser relateret, men tak for tippet.
Find
Citér
05-01-2014, 00:35
Besked: #8
mysolar Offline

(01-01-2014 12:41)H.Hess Skrev:  Uden kendskab til jeres problemer vil jeg da kaste spørgsmålet i luften: Har i prøvet at skifte browser?

Der kom en opdatering både til Firefox og Chrome som gjorde jeg pludselig ikke kunne komme i kontakt med min logger. Der var ingen problemer for loggeren at sende data til Fronius, men at køre online med loggeren var ikke muligt. Jeg skiftede til IE9 uden opdatering og straks var der forbindelse igen.
Fronius blev kontaktet og de erkendte problemet, men indtil nu er der ikke sket noget fra deres side.

Hej igen.

Jeg tror at måske man skal få adgang til PMU opsætningen vha Easy Config Utility (som jeg desværre ikke kan finde) og se om Activation er valgt.

Venligst se vedhæftet billed.[undefined=undefined] eller se fig 7.1 på side 21 i PDF PMU Manualen.

http://www.zeversolar.com/website/produc...manual.pdf

Mvh
Find
Citér
05-01-2014, 00:49
Besked: #9
mysolar Offline

(01-01-2014 11:18)Datorijo Skrev:  Jeg har nøjagtigt samme PMU A10024-00-00P og den stoppede nøjagtigt d. 5 november med at sende data til siden.

Jeg har så forsøgt at få fat i Zeversolar for at få en ny software/firmware tilsendt, fordi jeg kan se de har åbenbart ændret på PMU'en.

Ringer du til Feiuye er der ikke megen hjælp at hente. Og den software som vi fik med "AS-Control" er zeversolar stoppet med at bruge i 2012.

Jeg skal nok skrive så snart jeg hører fra Zever.... de virker interesseret i at hjælpe.

Mvh Brian Kristensen

Hej Brian,

Mange tak for dit indlæg. Det lyder interessant det du skriver.

Kan du venligst også prøve at overtale Zeversolar til at sende Easy Config Utility software.

Jeg kan ikke finde den, men tror at måske kan vi hjælpe os selv hvis vi har den (da Feiuye olign. gider ikke rigtigt).

mvh
Find
Citér
05-01-2014, 09:26 (Denne besked var sidst ændret: 05-01-2014 af 09:42 Jess.)
Besked: #10
Jess Offline

På den opdaterede udgave jeg fik tilbage (som desværre kun virkede kortvarigt), var der flere muligheder for kommunikation end der var med min gamle udgave.

Der var både mulighed for telnet og ftp, samt en webserver.
Via webserveren kunne man se nedenstående indhold;

og

(skærmbillederne er taget fra http://www.zeversolar.com/website/produc...anual.pdf)

Det lykkedes mig at overføre databaserne med data fra PMU'en via FTP og importere disse data til Microsoft SQL via SQLLite ODBC drivere fra http://www.ch-werner.de/sqliteodbc
Så jeg fik sat en automatisk proces op, som forbandt til PMU'en, FTP'ede data til min PC og importerede data til SQL. På den måde kunne jeg lave mine egne grafer over produktionen uden at skulle logge på solarcloud - som jeg synes er lidt ustabil en gang i mellem.

Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering