SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Trække ind som drift på virksomhedsordningen?
28-12-2013, 21:28
Besked: #1
dep7500 Offline

Trække ind som drift på virksomhedsordningen?
Hvad har folk trukket ind på den konto?
For mit vedkommende var der noget repp efter en tvivlsom montering af solcellerne.
Men tænker at det må række længere ud end det.

Hvad med eks blandslukningsgrej egnet til stærk strøm?
Noget 3. ?

Jeg er stor fan af at køre tingene helt ud til kanten af det lovlige (men blive på den rigtige side af kanten), så hvis noget kan trækkes fra så skal det naturligvis det.
Find
Citér
29-12-2013, 00:38
Besked: #2
henrikkrebs Offline

RE: Trække ind som drift på virksomhedsordningen?
Normalt forstås der ved "virksomhedsordningen" beskatning efter "lov om indkomstbeskatning af selvstændige erhvervsdrivende", men det du tænker på er sikkert det der kaldes regnskabsmetoden.

Her gælder de samme regler som for virksomheder, dvs. Statsskattelovens bestemmelser om at udgifter der er nødvendige for at opnå indtægten kan fradrages.

Selv har jeg ikke vurderet at brandslukningsudstyr er nødvendigt, men du kan jo vurdere anderledes. Sværere er det nok at argumentere for at dyrt udstyr til at registrere og logge produktionen kan tjene sig selv hjem.

Men hvis formålet altså er at opnå eller vedligeholde indtægten, så er den OK

---
4kWp pakke XL-byg/FEIYUE
Installeret 13.11.2012
28gr, syd +2gr
---
Find
Citér
30-12-2013, 00:02
Besked: #3
dep7500 Offline

(29-12-2013 00:38)henrikkrebs Skrev:  Selv har jeg ikke vurderet at brandslukningsudstyr er nødvendigt, men du kan jo vurdere anderledes. Sværere er det nok at argumentere for at dyrt udstyr til at registrere og logge produktionen kan tjene sig selv hjem.

Men hvis formålet altså er at opnå eller vedligeholde indtægten, så er den OK

Det er lige præcis der jeg var på fisketur efter hvad andre havde trukket ind Smile
Dataloggeren til 5tkr trak min revisor ikke en mine over sidste år, men om SKAT er er af samme opfattelse skal være usagt.
Find
Citér
31-12-2013, 01:28
Besked: #4
henrikkrebs Offline

Jeg tror da heller ikke at Skat gider slås for skat af 5.000 kr ekstra.

Jeg har altid anbefalet folk at hvis de har et firma med et overskud på min. 20.000 så kan de sagtens trække en PC til 5.000 fra - osse selvom den kun bruges 2% i virksomheden. Bare fordi det er for lidt at kævles om.

Korrekt er det dog ikke alligevel.

---
4kWp pakke XL-byg/FEIYUE
Installeret 13.11.2012
28gr, syd +2gr
---
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering