SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Inverter logger ikke længere data
08-01-2014, 16:51
Besked: #1
Morten1 Offline

Inverter logger ikke længere data
Hej

Jeg har to stk. SOLIVIA 3.0 EU G4 TR Invertere, som er koblet op på solivia-monitor-platformen gennem gateway.

Den ene Inverter virker fint, men den anden er dog desværre holdt op med at logge data for nogle uger siden. Den skriver 0 produktion hele tiden, både i displayet på selve inverteren og inde på solivia-monitor.

Jeg formoder at mit anlæg fortsat producerer som det plejer gennem begge invertere, men er dog ikke sikker - men er det ikke det mest sandsynelige?

Er der nogen der har et bud på hvad der kan være galt og hvordan jeg får gang i den anden inverter igen?

Det hele er kun godt et år gammelt.

På forhånd tak.
Find
Citér
08-01-2014, 18:27
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

RE: Inverter logger ikke længere data
Hvis den skriver 0 i displayet mens det er lyst og den anden inverter producerer, så prøv at slukke og tænde den igen. Får det ikke gang i produktionen, må du have fat i din leverandør/elektrikker for at fejlsøge.
Du kan evt prøve at bytte om på solcellestrengene mellem inverterne for at identificere fejlen.
Find
Citér
08-01-2014, 20:19
Besked: #3
Morten1 Offline

Hej Lars og tak for dit hurtige svar! :-)

Kan der godt produceres strøm, når inverteren skriver 0? Eller går der slet ikke noget igennem den så?

Jeg må prøve at holde øje med det når det bliver lyst igen og så evt. prøve at slukke og tænde som du foreslår.

Kan invterterne egentligt selv hente firmwareopdateringer når de er koblet på nettet via gateway?
Find
Citér
09-01-2014, 08:21
Besked: #4
Lars-Jacobsen Offline

Du skal nok ikke forvente den producere noget som helst når der står 0 i displayet. Det kan selvfølgelig være en display eller softwarefejl, men sandsynligheden er i mine øjne meget lille.
Kender ikke Solvia inverteren i detaljer, men kender ikke nogen andre inverter der selv kan opgradere. Der skal som regel tilsluttes en PC.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering