Har du et off Grid anlæg?
|
28-06-2017, 21:56
Besked: #21
|
|||
|
|||
RE: Har du et off Grid anlæg?
En inverter (dc til ac formoder jeg) koster penge og har et virkningsgrads tab.
For de penge som den koster, og dens levetid på måske 7-8 år, vil jeg mene at jeg får mere effekt ved blot at købe nogle flere plader. Nu er der ca 180V til de 2 ud af 3 kredse i elpatronen, jeg vil mene at virkningsgraden bliver bedre hvis jeg har ca 230V som de jo er designet til. Derfor vil jeg nok forøge antallet af plader til 2 x 8 plader, ialt 16 stk. |
|||
29-06-2017, 08:35
Besked: #22
|
|||
|
|||
Hvordan bryder du jævnspændingen, når beholderen bliver for varm, 3 KW i 14-16 soltimer er en del effekt at afsætte i en vvb, hvis den ikke er meget stor. Spørger kun af nysgerrighed, da jeg har et lignende projekt liggende i skuffen.
|
|||
29-06-2017, 08:41
Besked: #23
|
|||
|
|||
Jeg bryder ikke strømmen, men en pumpe starter ved ca 70 grader og leder varmt vand ud til gulvarme.
Hvis strømmen skal brydes, fx når vi er på ferie, så er det et alm. stik kontakt princip, der bliver trukket fra hinanden. AC-termostater kan ikke holde til DC, de skal virkelig være overdimensionerer ca x10. |
|||
29-06-2017, 08:50
Besked: #24
|
|||
|
|||
Ok, det giver mening. Jeg fandt nogle kontaktorer, der kan holde til det, og lader vvb-thermostaten styre kontaktorerne.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|