Montering på tagpap med hældning
|
05-05-2012, 20:15
Besked: #1
|
|||
|
|||
Montering på tagpap med hældning
Mit tag er af tagpap med en hældning på ca. 15 grader. Jeg har kikket i katalogerne fra både wasi, würth og schletter, og de nævner ikke tagpap tage med et eneste ord, så der skal man åbenbart bruge sin fantasi.
Hvad har andre med tagpap tage brugt ? Jeg har selvfølgelig søgt på nettet, og på det tyske forum, er der et par stykker der har bygget en 4x6 cm trælægte ovenpå taget, og lagt tagpap ovenpå den, og så boret skruer ned i gennem den forhøjning, og det ser jo rigtig godt ud, og skal nok også holde tæt, men det er jo et større arbejde. |
|||
05-05-2012, 21:01
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Montering på tagpap med hældning
Se mit anlæg under "billeder af anlæg" (6,58 kwp på fladt tag) - her har jeg beskrevet, hvordan jeg har monteret.
psj |
|||
05-05-2012, 22:59
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Montering på tagpap med hældning | |||
06-05-2012, 06:30
Besked: #4
|
|||
|
|||
Jeg har også et tagpaptag med trekantlister ned fra tagryggen for hver 60cm. Taghældningen er hele 52 grader. Fra WASI kan du få en "Stockschrauben für Holzunterkonstruktionen" som jeg har tænkt mig at bruge: Art.Nr. 9215-2-xxx. De fås i længder fra 10x180 til 12x350. Se her: http://www.wasi.de/produktdatenbank.html...2842_32995
Så er spørgsmålet bare hvordan jeg finder mine tagspær..... Kan man mon bruge en af disse her elektroniske "lægtefindere"?? |
|||
06-05-2012, 07:47
Besked: #5
|
|||
|
|||
Faldt lige over denne youtube hvor de monterer på et tag der ligner noget shingles tagpap.... Der er ind i mellem lidt nærbilleder af konsollerne som skinnerne er monteret på. Ser lidt voldsomt ud, men er sikkert mere stabilt: http://www.youtube.com/watch?v=RtVt-6Kbmvg
Hov, og så så jeg lige at et af billerne på XL-Byg's broshure viser montage på rødt tagpap, men det ser ærlig talt lidt kleint ud. Se vedhæftede billede - det ligner det jeg snakkede om i tidligere indlæg. |
|||
09-05-2012, 19:03
Besked: #6
|
|||
|
|||
Om få dage går jeg i gang med at montere mine 32 solceller på tagpap med en hældning på 6 grader.
Først skruer jeg et stykke tryk imprægneret træ (120 x 45 mm) fast på det eksisterende tag. Så lægger jeg tagpap henover, for så til sidst at montere beslagene. Når man først kommer i gang, så er opgaven ikke så uoverskuelig. Jeg har en god ven, som kommer og hjælper mig med pappen. (jeg skal nok tage nogle billeder og lægge dem på nettet). Alle de mekaniske dele har jeg købt hos Nordjysk bioenergi i Øster Vrå http://www.scotte.dk Som sagt, så skal jeg nok dokumenter hele processen med tekst og billeder og læg dem op på nettet. |
|||
09-05-2012, 19:14
Besked: #7
|
|||
|
|||
Det lyder godt Søren!
|
|||
09-05-2012, 20:46
Besked: #8
|
|||
|
|||
Jeg har lige begået en model af min kommende montage. Hele lægten skal naturligvis dækkes af tagpap - det fremgår ikke af billedet.
|
|||
09-05-2012, 20:57
Besked: #9
|
|||
|
|||
Det største problem bliver nok at finde noget at skrue ned i ...
Du kan også overveje den 90mm trapez profil fra WASI som jeg vil bruge. http://www.wasi.de/produktsparten/e-kata...2823_32866 Den skruer du bare fast med boreskruer med pakning i en passende mængde. Jeg regner med at bruge 120stk 6x50mm til 21paneler på 50meter skinner. Det er 5,7 skruer per panel. Mangler bare at finde en dansk leverandør med en god pris. Carls Ras skal have næsten 2000kr for en kasse skruer, men jeg har fundet en tysk ebay sælger den kan levere til 25€ (plus 15€porto) F.eks EJOT JT3 -2- 6,0x50 E16 eller noget tilsvarende. Altså rustfri skrue med borespids og med skive/krave med gummipakning 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
10-05-2012, 15:07
Besked: #10
|
|||
|
|||
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|