SMA OptiTrac Global Peak Skygge på paneler.
|
18-02-2014, 09:32
Besked: #1
|
|||
|
|||
SMA OptiTrac Global Peak Skygge på paneler.
I går så jeg effekten af at nogle paneler er i skygge fra opstart og til kl 11.30. Kl. 11.30 kommer alle paneler fri af skygge fra vores vinkel på huset. Se nedenstående billede. Fik ved et tilfælde læst om SMA OptiTrac Global Peak. Prøv at se denne video
http://www.youtube.com/watch?v=5AIrc_mB9vk Nu har jeg slået det til på begge invertere. Det er som standard slået fra. Kan slås til via Sunny Explorer og en en PC med bluetooth (eller via WEBBOX). Se billede 2 hvor det vise hvor det slås til. Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
18-02-2014, 11:49
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: SMA OptiTrac Global Peak Skygge på paneler.
Hej Allan
Har du kunnet lave en tilsvarende graf med Optitracker slået til, så du kan se om det gør en forskel? /Finn /Finn ----------------------------------------------------------- 24 x 260W, 2 x SMA SB 3000TL-21 ![]() |
|||
18-02-2014, 12:09
Besked: #3
|
|||
|
|||
Nej for i dag er det desværre skyet modsat i går hvor der var høj sol. Håber at kunne sammenligne en af dagene.
Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
18-02-2014, 16:34
Besked: #4
|
|||
|
|||
Fint at se.
For os med Danfoss TLX Inverter hedder den samme funktion TrackSmart / PV Sweep. Så for jer der har trærer, flagstænger eller skorstene prøv at slå det til. En dag hvor solen skinner og så sammen lign med en gad uden. Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 4.06 Paneler: 22x Yingli YL260C30b(Panda 265) - Mono/Sort 5.72 kWp Orientering: næsten vest(256°), 20° hældning pv-log.com-solarrick |
|||
19-02-2014, 11:06
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hej Allan,
Håber du kan hjælpe med et problem. Når jeg aktiverer OptiTac - og det er uanset om jeg går ind som "installer" eller "bruger" via min SMA-Explorer, så falder den straks tilbage til "uaktiveret" (NO) selv om jeg har "savet" aktiveringen. Der må være et eller andet jeg har overset. Kan du hjælpe? Mvh HGM Inverter: 2 stk. SMA SB 3000TL-21 14 ZN Shine ZX6P 240W på tag (25 gr. SSV) 14 ZN Shine ZX6P 240W på stativ (38 gr. S) |
|||
19-02-2014, 11:17
Besked: #6
|
|||
|
|||
Ja det tror jeg godt jeg kan hjælpe med. Jeg kunne heller ikke gøre det den anden aften / nat. Var nødt til at vente til inverterne var "vågne". Altså i dagstimerne. Det sammen var gældende med den opdatering jeg ville foretage til Firmware version 2.60 på inverterne.
Nu ved jeg ikke hvornår du har prøvet på at aktivere det. Hvad Firmware version kører dine invertere?? Mvh Allan Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
19-02-2014, 16:22
Besked: #7
|
|||
|
|||
Ja, mine invertere var vågne da jeg forsøgte, men uden held. Der står software 02.00.21.R , men er det firmware?
Inverter: 2 stk. SMA SB 3000TL-21 14 ZN Shine ZX6P 240W på tag (25 gr. SSV) 14 ZN Shine ZX6P 240W på stativ (38 gr. S) |
|||
19-02-2014, 16:36
Besked: #8
|
|||
|
|||
Ja firmware og software er det samme.
Okay. Hmmm så har jeg ikke lige løsningen til dig. Jeg opdateret til version 2,60 via min webbox. Firmware opdatering burde også være muligt via Sunny Explore Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
19-02-2014, 16:42
Besked: #9
|
|||
|
|||
Bare aktiver Optitrac som installer - og tryk save. Så går du ud, den slutter det til næste morgen ved opstart....
Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
19-02-2014, 16:42
Besked: #10
|
|||
|
|||
Hvis du vil opdatere via Sunny Explorer kræver det vist minimum version 1,06 af Sunny Exploren.
Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|