SMA WEBBOX til PVLOG
|
22-02-2014, 12:45
Besked: #1
|
|||
|
|||
SMA WEBBOX til PVLOG
Hejsa
Hvordan få jeg min SMA Webbox til automatisk at overføre mine date til PVLOG.com Mvh Allan Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
10-03-2014, 06:14
(Denne besked var sidst ændret: 10-03-2014 af 06:26 Oluf.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: SMA WEBBOX til PVLOG
(22-02-2014 12:45)allankj1 Skrev: HejsaHej Allan Ser først dit indlæg nu. Har du ikke fundet løsninger er den her: Gå ind på PV-log under DATALOGGER. Skriv Webbox og FTP Du får nu nogle oplysninger (FTP Bruger og -adgangskode) som du skal bruge i Webboxen under FTP-push. Ha' så lidt tålmodighed, idet der kan gå op til 3-4 timer inden du kan se resultatet på PV-log. Skriv gerne tilbage om det lykkes for dig. /Oluf |
|||
10-03-2014, 08:48
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej.
Jeg har næsten fundet ud af det. Er kommet frem til samme løsning som du beskriver. Er dog i tvivl om det betyder at jeg ikke længere kan følge mit anlæg på Sunnyportal hvortil jeg oploader pt. Ved du det?? Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
10-03-2014, 09:02
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej til Sunny portal uploaded filerne med XML filer
Når bare denne er aktiveret i webboxen uploader du både data til Sunny portal og PV-log Et lille hint: mangler du tidligere data på Sunny portal kan du sende den en zipfil med csvdata. Så lægger de dem ind :-) /Oluf |
|||
10-03-2014, 09:04
Besked: #5
|
|||
|
|||
Okay
Jeg prøver det. Tak for hjælpen Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
10-03-2014, 10:36
Besked: #6
|
|||
|
|||
Ingen årsag
/Oluf |
|||
11-03-2014, 21:01
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hej. Hvis du har en SMA inverter med webbox så er der 2 måder at få data overført til PVLOG.
1. Med webexpres og bluetooth henter du data fra inverteren som du kan uploade til PVLOG. 2. HTTP data direkte fra Sunny portal, denne metode er den nemmeste, men den updatere ikke de daglige data før efter kl. 24. Først upsættes sunny portal under report configuration, upsæt til HTML og indtast import@PVLog.com. Vil du selv have en email tilføre du også din egen email. dernæst opsættes PVlog med import via email. Det fungere rigtig godt. Ole |
|||
11-03-2014, 21:57
(Denne besked var sidst ændret: 11-03-2014 af 21:58 Oluf.)
Besked: #8
|
|||
|
|||
Hej Ole
Hvis du læser allans tråd ordentlig igennem har han en Webbox som både kan uploade til sunny Portal og PV-log samtidig og i næsten realtime. /Oluf |
|||
13-03-2014, 08:39
Besked: #9
|
|||
|
|||
Tak for svar.
Jeg kan dog stadig ikke få det til at virke. Hvad gør jeg galt?? Mine indstillinger ses neden for. Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A. Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg. |
|||
13-03-2014, 09:16
(Denne besked var sidst ændret: 13-03-2014 af 09:35 Oluf.)
Besked: #10
|
|||
|
|||
(13-03-2014 08:39)allankj1 Skrev: Tak for svar. Hej Allan Navnet på dit anlæg skal være unik. i Webbox såvel som på PV-log (i webboxen skal det stå 2 steder mindst) Kan se det "kun" hedder My Plant, som mindst i mio anlæg hedder ![]() Navnet skal være identisk med navnet på Sunny Portal!!!! Prøv også at stille her: /Oluf |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|