SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
15kw der er droslet til 6kw - Kan jeg bruge de 9kw i et separat system (varmestav)
10-03-2014, 08:32
Besked: #1
DEH Offline

15kw der er droslet til 6kw - Kan jeg bruge de 9kw i et separat system (varmestav)
Hej Alle..

Jeg fik købt mig et stort anlæg, men da det når solen skinner kun yder ca 40% af det det enlig kan, da det er droslet. kan jeg så koble en inverter efter en inverter. kan jeg sætte en 6kw inverter i mit teknikrum som tager de max 6kw ud af de feks 15kw og smider på nettet så jeg kan køre de 9kw i en varmestav i buffer tank..
eller skal jeg koble nogle solceller fra min 15kw inverter og koble dem på en lukket streng der ikke er på nettet, og ind i min buffertank..

da anlæget står på jorden. Hva ville være den billigste løsning. er det..:
inverter ude ved anlæget + grave ny kabel ned til buffer tank ( ikke forbindelse til el nettet
Eller kan jeg nøjes med at sætte en inverter efter den inverter jeg har bare inde før den går ind i el tavlen som så kun smider 6kw ind bag måleren og resten i et lukket system ind i buffertank.. Kan jo undgå kabel + gravearbejde..

Det skal være en lovlig metode.. vil ikke ud i at satse noget som helst. tænker noget ala det sæt man kan købe i Xl byg, en reklame jeg faldt over.. Men dette sæt er KUN til et 1500w varmestav..

side 14 http://katalog.xl-byg.dk/xlbyg/byggecent...udsaviser/
Find
Citér
10-03-2014, 08:44
Besked: #2
allankj1 Offline

RE: 15kw der er droslet til 6kw - Kan jeg bruge de 9kw i et separat system (varmestav)
Uden at være helt sikker mener jeg at en elstav kan køre direkte på jævnstrøm så jeg ville koble nogle paneler fra og trække et kabel fra eksempelvis 20 paneler direkte til en elstav. Men hvad skal du med så meget varme når solen skinner??

Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A.

Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg.
Find
Citér
10-03-2014, 08:45
Besked: #3
ajacobs Offline

RE: 15kw der er droslet til 6kw - Kan jeg bruge de 9kw i et separat system (varmestav)
Hvis du er på den gamle ordning, altså årsbaseret nettomålerordning, er alt forbudt.

Kostal 10.1
45 stk. LongBai solar 200W mono
Produktion
Fritids solcellepusher
Find
Citér
10-03-2014, 08:52
Besked: #4
allankj1 Offline

Det er vel ikke forbudt at koble nogle paneler direkte til en elstav. Der er jo aldrig nogen der kan finde ud af at der kun er tilsluttet 12 kw til en neddroslet inverter. Jo hvis de kommer ud og måler tingene igennem men det tvivler jeg på de gør.

Og ellers får man vel besked inden de dukker op og så er panelerne bare koblet tilbage på inverteren den dag de møder op.

Men du skal ikke selv rode med jænvstrøm da det er mega farligt.

Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A.

Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg.
Find
Citér
10-03-2014, 09:45
Besked: #5
ajacobs Offline

Det er vel stadig forbudt, selv om de ikke opdager det....

Noget andet er at det ikke er ufarligt at lege med, og jeg kan ikke se den store nyttevirkning ved det, så jeg vil aldrig spilde tid på den slags.

Kostal 10.1
Produktion
Fritids solcellepusher
Find
Citér
10-03-2014, 10:30
Besked: #6
DEH Offline

(10-03-2014 08:44)allankj1 Skrev:  Uden at være helt sikker mener jeg at en elstav kan køre direkte på jævnstrøm så jeg ville koble nogle paneler fra og trække et kabel fra eksempelvis 20 paneler direkte til en elstav. Men hvad skal du med så meget varme når solen skinner??

Tankte på at holde gulvet lidt lun.. i overgangs fasen forår & efterår, og for at spare på strømen til varmepumpet + drift timer på pumpen..
Så jeg kan spare mere op i sommer månederne på el nettet da jeg er på den gamle solcelleordning.
Find
Citér
10-03-2014, 10:33
Besked: #7
DEH Offline

(10-03-2014 08:45)ajacobs Skrev:  Hvis du er på den gamle ordning, altså årsbaseret nettomålerordning, er alt forbudt.

Prøv lige at læse xl byg reklame.. Man skal ikke søge eller have tilladelse til det.. det køre jo ikke på dit el net i huset.. kun sin egen separate ledninger til varmestav/buffertank
Find
Citér
10-03-2014, 10:58
Besked: #8
ajacobs Offline

Hvis du mener at XL byg bestemmer hvordan nettomålerordningen er, og ikke Energinet, så kan jeg ikke hjælpe dig.

Kostal 10.1
Produktion
Fritids solcellepusher
Find
Citér
10-03-2014, 11:11
Besked: #9
DEH Offline

(10-03-2014 10:58)ajacobs Skrev:  Hvis du mener at XL byg bestemmer hvordan nettomålerordningen er, og ikke Energinet, så kan jeg ikke hjælpe dig.

Nej det gør jeg ikke, men du skal ikke søge eller have tilladelse til at sætte solceller op og køre dem direkte i et kabel i en buffertank / varmestav.. Det er som jeg skrev IKKE koblet til EL NETTET.. Skal Man have fat i Energinet for at lade sin solcelle lommeregner eller hvis man har en mobil lader der køre på solceller eller solcelle Strøm hegn.. Jeg kune blive ved med at nævne ting.. Det har jo ikke noget med Energinet at gøre..
Find
Citér
10-03-2014, 11:14
Besked: #10
DEH Offline

(10-03-2014 11:11)DEH Skrev:  Nej det gør jeg ikke, men du skal ikke søge eller have tilladelse til at sætte solceller op og køre dem direkte i et kabel i en buffertank / varmestav.. Det er som jeg skrev IKKE koblet til EL NETTET.. Skal Man have fat i Energinet for at lade sin solcelle lommeregner eller hvis man har en mobil lader der køre på solceller eller solcelle Strøm hegn.. Jeg kune blive ved med at nævne ting.. Det har jo ikke noget med Energinet at gøre..

solcelle lampe / bed lampe... Du kan vel godt selv se det lyder d... ikke
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (3): 1 2 3 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering