Findes der standardiserede montageskinner m.m.?
|
15-04-2014, 10:20
Besked: #1
|
|||
|
|||
I forbindelse med noget undervisning/oplysning hos foreningen UngEnergi, skal vi sætte nogle solceller (ca. 1500W) op til forskellige events i Danmark, bl.a. NorthSide (musikfestival i Aarhus), Sustain (bæredygtighedsfestival i Aarhus), og Roskilde Festival. De skal lade nogle batterier, som skal forsyne aftenbelysning, musik, etc. Men først og fremmest er det egentligt et trækplaster. Folk skal gerne komme over og spørge til systemet, så vi får mulighed for at fortælle dem om grøn energi, herunder solenergi.
Vi har kigget på paneler fra Tyskland, da vi generelt har læst at det er billigere dér. I starten havde vi planlagt at bygge konstruktionen til at holde cellerne ud af træ. Men nu overvejer vi, som minimum, at montere panelerne på nogle skinner (formentligt aluminium), som så er fæstnet til en konstruktion af træ. Men hvordan fungerer det overhovedet med de her skinner? Er der standardiserede skinner m.m., eller har hver forhandler deres eget system? Jeg har set "Wasi" nævnt nogle steder. Er det en standard? Nogle af de forhandlere vi har fundet på nettet, bl.a. Enjoy-Solar.de, angiver priser på alle mulige ting, men lige nøjagtigt mht montage skal man kontakte dem. Jeg kunne godt tænke mig selv at kunne kunne se priserne på skinner og beslag, og se close up billeder, måske endda videoer. Alle råd og hints er velkomne! ![]() |
|||
15-04-2014, 11:49
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Findes der standardiserede montageskinner m.m.?
(15-04-2014 10:20)velle Skrev: I forbindelse med noget undervisning/oplysning hos foreningen UngEnergi, skal vi sætte nogle solceller (ca. 1500W) op til forskellige events i Danmark, bl.a. NorthSide (musikfestival i Aarhus), Sustain (bæredygtighedsfestival i Aarhus), og Roskilde Festival. De skal lade nogle batterier, som skal forsyne aftenbelysning, musik, etc. Men først og fremmest er det egentligt et trækplaster. Folk skal gerne komme over og spørge til systemet, så vi får mulighed for at fortælle dem om grøn energi, herunder solenergi. Det lyder som et rigtigt godt initiativ at gå ud og fortælle om solceller og en god ide med UngEnergi. Der er ikke tale om en egentlig standard for montageskinner og beslag, da de forskellige firmaer leverer deres eget system, men de ligner hinanden meget. Wasi laver nogle udmærkede montageskinner på 40x40mm som vil være velegnede til jeres formål, men der er mange andre fabrikater, der kan være lige så gode. Jeg har forskellige skinner og beslag liggende (15km fra Aarhus) som I er velkomne til at komme og kigge på og spørge ind til, hvis I er interesserede, og da der er tale om tiloversblevne skinner og et godt formål, tror jeg også at vi kan finde en ganske fornuftig pris på nogen af stumperne, hvis det skulle have interesse. Giv mig evt. et ring/sms på 29 46 25 77 \ Michael 3,42kWp Sunclass SC-190-72M + SMA SB3000-TL20 Produktionsdata + forbrug for Lilleringvej 39, 8462 Harlev |
|||
02-05-2014, 20:33
(Denne besked var sidst ændret: 02-05-2014 af 20:37 fveggerby.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
Check lige priser her:
http://www.shopenergia.com/en/product/14...50261.html (ENKELT panel, billigere ved flere) Og Sharp er så IKKE noget billigt Kina-pis, hvor fabrikken/leverandøren er lukket efter 3-4 år. I DK er solcelleanlæg for private noget skod efter de nye regler. (afregner time for time) Men med en BatteryPack er det muligt at få en løsning, som er financiel nogenlunde ansvarlig. Ex. med disse batterier: http://www.shopenergia.com/en/product/16...700-4.html 4 stk, vil være rimeligt til en normal husholdning, måske 6. (Leverer 6.5 kw på 100 timer per stk) De skal så skiftes hver 10 år ca. D.v.s. køb 4, efter 5 år køb 2 mere. (jo flere, jo længere levetid) Efter 5 år køb 2 mere. Udskift derefter 2 hvert 5 år. Hov, der blev spurgt om monteringsskinner. sorry. ![]() Ja, shopenergia har også monteringstingentangel. Og de har, så vidt jeg husker, gratis levering i EU. |
|||
03-05-2014, 14:20
Besked: #4
|
|||
|
|||
De Poly paneler du linker til, er da ikke billige, og der er nok større mulighed for at en panel fabrik i Tyskland går neden om og hjem, end en fra Kina.
Jeg syntes i skal købe nogle et system til jordmontage, der kan stilles på fliser eller lignende, og i en 15-20 graders vinkel, så vinden ikke kan få rigtigt fat, og vær ikke nervøse for paneler fra Kina. mvh. Mikael Solar-Log |
|||
14-11-2018, 10:35
Besked: #5
|
|||
|
|||
Måske kan du finde dit svar her
http://https://www.summit.dk/produkt/hvac-pressostat/ |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|