Egen udviklet MPPT 12-48V 5-10A Solar Laderegulator
|
13-05-2015, 17:22
Besked: #11
|
|||
|
|||
RE: Egen udviklet MPPT 12-48V 5-10A Solar Laderegulator
(13-05-2015 16:09)børge Skrev: Tak for svar.Nu er den løsning du foreslår jo ikke en mppt løsning og jeg er ikke enig i din antagelse af at luftmodstanden er lig med effekten fra solcellerne.Mit kørselsmynster er korte ture og så står den jo ude i solen resten af tiden. Nej en diy mppt til 400v den bliver sgu en stor mundfuld. Ikke at det ikke kan lade sig gøre, tror bare at det er billigere med flere paneler i serie, direkte til de 400v. Måske et kombi system (ikke lovligt), en række paneler og en alm inverter til elnettet, når du så kommer hjem med bilen, så lades der direkte på dens batteri, når den er opladet, så går inverteren i gang og levere strøm til hus / elnettet. Hvis du går efter et panel: Ville det ikke være bedre med panelet på en evt garage / carport, i den rette vinkel 35-45 grader. Tror stadig år luft modstanden med.et.alm 30-50mm panel bliver for stor, måske med et glas glas ramme løst panel. Mvh Gigabyte |
|||
01-07-2015, 14:45
Besked: #12
|
|||
|
|||
RE: Egen udviklet MPPT 12-48V 5-10A Solar Laderegulator
Til LiFePo4 batterier skal man købe en ordentlig lader.
En billig løsning er denne til €35: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store...arger.html Max 10 Ampere ladestrøm. 10-18V input. (så nok nærmere 180W max). Eller 20A til €60. http://www.hobbyking.com/hobbyking/store...arger.html Tager 11-28V. Første gang man beasøger websiden (eller efter slette cookies/privat browser)får man efter nogle minutter rabatpris på mange varer. LiFePo4 kan normalt kun oplades med 1C. Altså lige så mange A som de kan levere kan man hælde i dem. Men nogle tillader mere. 2C-5C findes vist. Og 5C = 12 minutter fra 0-100%. Povl H. Pedersen - Brabrand Solutronic SP100-DK inverter 28 stk LG MonoX Black 250W (14 SW, 14 E - Az: 25 gr). ![]() ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|