batteri
|
06-05-2014, 17:59
Besked: #1
|
|||
|
|||
batteri
Jeg har måske tænkt på at købe dette batteri til mine solceller, nogen der ved om det er rigtigt til solcelledrift, skal bruge det til tv-radio-lys og div i nyttehaven...link nedenunder
http://autobremsen.dk/katalog/marine-og-...ift-lfd140 |
|||
07-05-2014, 15:37
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: batteri
Det er ikke et batteri som er velegnet til et solcelleanlæg.
Du skal kigge efter en GEL batteri. Fordelen er at det vil holde væsentlig længere tid og det afgiver ikke dampe. Samtidig kan det heller ikke lække syre. Prøv at Google "12v solar batteri GEL" |
|||
10-05-2014, 22:53
Besked: #3
|
|||
|
|||
De tre almindeligste batteri typer er 'syre', 'AGM' (hvor syren er absorberet i en glasfibermåtte); og 'gel' (hvor syren er gelatineret).
De almindeligste og billigste Batterier er med flydende syre og beregnet til at afgive en stor strømsryrke kortvarigt. Du ønsker nogen der ikke nødvendigvis kan afgive den store strøm men til gengæld kan aflades dybere nogle flere gange uden at falde sammen. Det er nemmere at lave med agm eller evt. også gel, men osse dyrere. Når producenten siger 'fritid', så siger han at det kompromis han har indgået har taget hensyn til mange dybe afledninger. Muligvis har han et endnu bedre (og dyrere) bud med gel, men 'fritid' eller 'marine' er nu ikke værst. Læs beskrivelsen: Varta 12 Volt, 140 Ampere Leisure Battery - Product Information Varta Professional Deep Cycle batteries for exceptionally high demands and many electronic devices: VARTA Professional Deep Cycle is the ideal solution for all your starter and supply requirements. These long-lasting dual purpose leisure batteries are perfect for Caravan, Motorhome, Boat / Sailing Yacht, Auxiliary Power, Lighting, Solar and Renewable Energy. Each Varta Professional Deep Cycle leisure battery is designed to last. Så jo, det er iflg producenten godt egnet. --- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
04-08-2014, 10:24
Besked: #4
|
|||
|
|||
Er der nogen der har et bud på et AGM batteri af god kvalitet til en fornuftig pris?
Jeg skal bruge ca. 200Ah fordelt på 2 eller flere batterier. \ Michael 3,42kWp Sunclass SC-190-72M + SMA SB3000-TL20 Produktionsdata + forbrug for Lilleringvej 39, 8462 Harlev |
|||
05-08-2014, 09:02
Besked: #5
|
|||
|
|||
(04-08-2014 10:24)mihejsel Skrev: Er der nogen der har et bud på et AGM batteri af god kvalitet til en fornuftig pris? Kan desværre kun klare GEL - kan det bruges? http://www.vivaenergi.dk/solcelle-websho...ID=PROD167 |
|||
10-08-2014, 11:25
Besked: #6
|
|||
|
|||
Skal du have tingene billigt, så kommer man ikke uden om varehuse som f.eks. Harald Skrald. Og de har naturligvis også AGM. Generelt har jeg ikke hørt alvorlige indvendinger om kvalitet i forhold til pris i de kredse jeg færdes i (autocamper-folk) om hans batterierier.
http://www.harald-nyborg.dk/p6779/fritidsbatteri-90ah --- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
12-08-2014, 11:55
Besked: #7
|
|||
|
|||
(10-08-2014 11:25)henrikkrebs Skrev: Skal du have tingene billigt, så kommer man ikke uden om varehuse som f.eks. Harald Skrald. Og de har naturligvis også AGM. Generelt har jeg ikke hørt alvorlige indvendinger om kvalitet i forhold til pris i de kredse jeg færdes i (autocamper-folk) om hans batterierier.Faktisk ser det jo ud til at det Varta batteri fra "Autobremsen", der er linket til i indlæg #1 koster det samme som det fra HN, hvis man regner pris/Ah, nemlig ca. 11kr./Ah - mon ikke det er en meget fair pris for et Varta AGM fritidsbatteri? \ Michael 3,42kWp Sunclass SC-190-72M + SMA SB3000-TL20 Produktionsdata + forbrug for Lilleringvej 39, 8462 Harlev |
|||
12-08-2014, 20:01
Besked: #8
|
|||
|
|||
Godt set mihejsel.
Sommetider har man tendens til at være forudindfattet. --- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|