SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Dansolar
07-05-2012, 11:12
Besked: #1
Ulle Offline

Dansolar
Hej

Er der nogen der kender til firma Dansolar.
De ved utroligt meget, er hjælpsomme og lyder lovende.

Nogen der har fået opsat eller kender til Dansolar?

\UH

Toppersun 250w 25 stk.
Kostal Piko 7.0
Sorte paneler og skinner.
45 grader syd.
Find
Citér
07-05-2012, 11:22
Besked: #2
anden1980 Offline

RE: Dansolar
Jeg har kigget lidt på deres side og kontaktet dem, men endnu ikke fået tilbud fra dem.

Har du fået tilbud på et anlæg, og hvis ja, hvad koster det så?
Find
Citér
26-08-2012, 17:24
Besked: #3
bentpetersson Offline

(07-05-2012 11:22)anden1980 Skrev:  Jeg har kigget lidt på deres side og kontaktet dem, men endnu ikke fået tilbud fra dem.

Har du fået tilbud på et anlæg, og hvis ja, hvad koster det så?

Sydenergi SE benytter sig af Dansolar. Her er overslag, men det virker dyrt. Er også i tvivl om Danfoss inverterens kvalitet og støj
Ud fra dit forbrug sidste år på 5.000 kwh – vil vi anbefale nedenstående pakke:

PAKKEN INDEHOLDER: Montering og tilslutning af 20 stk. DS MS 260 Wp monokrystallin solcellepaneler (5.044 Wp) og 1 stk. Danfoss TLX pro + 6kw, inkl. montagesæt til eternittag.

I alt ca. 34 m2.

PRODUKTION OG BESPARELSE: Anlægget kan ved din placering årligt producere ca. 4.943 kWh.

Dette svarer til CO2 reduktion ca. 2.472 kg. p.a - en besparelse på din elregning på: 9.886 kr. p.a.

Ved en kWh pris på 2 kr. 

Anlæggets levetid regnes til at være min. 30 år.

GARANTI: Paneler: 10 år. Inverter: 5 år. Effektgaranti paneler: 90% efter 10 år og 80% ydelse efter 25 år.

BEMÆRKNINGER: SE forbeholder sig retten til at indberette energibesparelsen til Energistyrelsen. Denne besparelse er indregnet i prisen.
HUSK at kontakte din kommune, da nogle kommuner kræver ansøgning til etablering af solceller.  

INVESTERINGS PRIS:  122.000 kr.

NOTER VEDR. MONTERING: Et solcelleanlæg får de bedste betingelser, hvis det placeres direkte mod syd og 45 graderes hældning på taget. Så i dit tilfælde er der en reduktion i produktionen med tagretning S-SV. Dette har vi allerede taget forbehold for i vores beregning ovenfor.

Der er mulighed for at tilkøbe yderligere paneler – pris. panel 4.000 kr. og ekstra produktion pr. panel ca. 247 kwh.

mvh bentpetersson
http://www.psymagine.dk
Anlægsinfo og fotos http://www.suntrol-portal.com/en/page/lillekobbel
WWW Find
Citér
26-08-2012, 17:51 (Denne besked var sidst ændret: 26-08-2012 af 17:52 klr.)
Besked: #4
klr Offline

Jeg hæfter mig ved, at 20*260=5200 (altså Wp=5200).

Men selv ved det er det en mistænkelig høj produktion (kWh/år) de tilbyder - endda ved en ikke helt 100% optimal beliggenhed. Det ville jeg klart spørge nærmere ind til.

Så er det også lidt sjovt, at de tager energibesparelsen/-tilskuddet. Det er vel et par tusinde. Dem skal du reelt lægge oveni prisen. Du ville jo selv kunne få det.

Prisen er ikke specielt attraktiv - med mindre der er helt særlige forhold/krav.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
26-08-2012, 18:28 (Denne besked var sidst ændret: 26-08-2012 af 18:29 Nissen.)
Besked: #5
Nissen Offline

Enig! den produktion er aldrig set før på det antal paneler, og s har de yderliger taget højde for en dårligere placering, jeg vil nok mene at med en S - SV placering skal du op på mindst 6.5 kwp på taget for at lave 5.000 kwh årligt.
Prisen finder jeg i den dyre ende, men hvis de nu sætter 6.5 kwp. op til prisen så er den vel ok.
Det virker nu ikke særligt betrykkede hvis vores EL selskab laver sådan en"Bøf" som herover, men det må da være en trykfejl! Om nogle så burde de da vide noget om strøm!!

NISSEN
51 stk PW 200 watt Black paneler
2 x Delta Solivia 3.0 EU G4 inverter
Solivia gateway datalogger
Find
Citér
16-09-2012, 08:53
Besked: #6
Ulle Offline

Hej alle.

Det endte med Bluesolar:
Toppersun plader 250w
Kostal Piko 7.0
25 plader opsat.
Grunden til 25 plader er kosmetisk, 24 var nok for mit årlige forbrug.

Jeg valgte ikke Dansolar, da jeg syntes de var for dyre og der ikke var nok referencer på nettet fra dem.

Jeg er pt. meget tilfreds med mit anlæg, og ikke noget at peger fingre over for Bluesolar.

Hilse Ulrich.

Toppersun 250w 25 stk.
Kostal Piko 7.0
Sorte paneler og skinner.
45 grader syd.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering