LynxPlanner
|
16-06-2014, 15:19
Besked: #1
|
|||
|
|||
LynxPlanner
Hej,
Er det muligt i LynxPlanner at have cellerne placeret i eks. 2 forskellige retninger (mit tilfælde er det 18 celler mod vest og 8 celler mod øst)? Hvis nej, skal jeg så have lave forskellige projekter eller hvad vil I foreslå? Lang tid siden jeg sidst har set i programmet ;-) Hilsen Torben |
|||
17-06-2014, 08:48
(Denne besked var sidst ændret: 17-06-2014 af 08:51 Lars-Jacobsen.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: LynxPlanner
Ja selvfølgelig kan man det. Du kan lave næsten lige så mange strenge med forskellig vinkel og panelsammensætning du ønsker dig. Men det kan være det ikke giver mening med den valgte inverter. Men det er jo det programmet er beregnet til, dimensionering.
http://www.solcelledebat.dk/attachment.php?aid=232 |
|||
17-06-2014, 10:11
Besked: #3
|
|||
|
|||
(17-06-2014 08:48)Lars-Jacobsen Skrev: Ja selvfølgelig kan man det. Du kan lave næsten lige så mange strenge med forskellig vinkel og panelsammensætning du ønsker dig. Men det kan være det ikke giver mening med den valgte inverter. Men det er jo det programmet er beregnet til, dimensionering. 1) Hvad mener du med, at det (måske) ikke giver mening med den valgte inverter? Ja, for når jeg opretter et område mere, så bliver der samtidig oprettet yderligere en inverter - det skal der jo ikke: jeg har øst på den ene streng og vest på den anden.....jeg har jo ikke to invertere. Hvordan løses ovennævnte? - for det giver vel forkerte beregninger at anvende to invertere - en til hvert side og derved kun anvendt én streng i hver inverter!? Så hvis jeg ikke kan simulere to forskellige retninger med én tlx pro+ 6k hvad pokker gør jeg så mon? 2) I øvrigt undrer det mig lidt, at jeg kun får en performance på ca 82% ved at lægge alle 24 paneler stik syd (har 25 grader hældning) - burde det ikke være langt over 90% 3) Hvad er: "Annual Grid Feed-in" udtryk for? Hilsen Torben |
|||
17-06-2014, 18:08
Besked: #4
|
|||
|
|||
(17-06-2014 10:11)TheDexterTeam Skrev: 1) Hvad mener du med, at det (måske) ikke giver mening med den valgte inverter?Jo det er den go´e gamle RTFM. Du skal oprette dine "Area" og markere dem og klikke på samleikonet, og vupti så virker det som forventet. Citér:2) I øvrigt undrer det mig lidt, at jeg kun får en performance på ca 82% ved at lægge alle 24 paneler stik syd (har 25 grader hældning) - burde det ikke være langt over 90%Det er inverterens performance du ser, og det er jo ikke sikkert den under de betingelser ryger højere op. Citér:3) Hvad er: "Annual Grid Feed-in" udtryk for?Din årlige forventede produktion som går til nettet - med mindre du når at bruge af den forinden. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|