Defekt Solteknik 3000TL inverter
|
07-07-2014, 11:28
(Denne besked var sidst ændret: 07-07-2014 af 11:35 BGT.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Defekt Solteknik 3000TL inverter
Jeg har en defekt inverter købt hos Solteknik ApS som desværre er lukke ned, Niels som var den ene medejer henviste mig til JFY-Tech.com da der stadig er garanti på (5 år), men de afviser at de har service på dem, så hvad gør man nu, tænker på alle de som har købt inverter hos Solteknik, er deres garanti nul værd.
Ps. er der nogle som kan lave en inverter. ---------------------------------------- Dear customer:Good afternoon! As to "Solteknik 3000TL ", Solteknik find us to ODM, meanwhile, they also find other suppliers to do ODM. So, we don't provide the service for his brand. We only provide service for JFY brand. Best Regards Falcon Tang ----- 原邮件信息 ----- 发件人:"Bjørn Thomsen" <bgt@bgthomsen.dk> 收件人:"公司邮箱 "<support@jfy-tech.com> 邮件发送时间:2014-07-07 17:05:26 主题:Re:Solteknik 3000TL faulty inverter Dear Support Inverter Solteknik 3000-TL is a JSI 3000TL made for the Danish market for Solteknik ApS., unfortunately, the company is closed so they can not help me, so I ask, what do I do with a faulty inverter which is still under warranty. -- Best Regards Bjorn Thomsen Den 7. jul. 2014, 公司邮箱 <support@jfy-tech.com> skrev: Dear friend:Good afternoon! http://www.jfytech.com.au is only for Australia. It cannot cover Denmark. By the way, your inverter is not JFY brand. We only service for JFY brand. Best Regards Falcon Tang |
|||
07-07-2014, 18:12
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Defekt Solteknik 3000TL inverter
Hvordan optræder fejlen, er den helt død? Slog relæ'et /sikringen fra ?
Jeg har før repareret kinojserinvertere, som har en tendens til at brænde af, hvis de mister nettilslutningen under drift. En skam du bor så langt væk, ellers kunne jeg godt have taget et kig på den. mvh Johnny |
|||
08-07-2014, 08:20
Besked: #3
|
|||
|
|||
Den var bare død, ingen sikringer eller andet der slog fra, jeg har 1 inverter mere af samme model den køre fint.
|
|||
09-07-2014, 17:00
(Denne besked var sidst ændret: 09-07-2014 af 17:12 pshdo.)
Besked: #4
|
|||
|
|||
Nu kender jeg ikke den omtalte inverter, men visse invertere ser 100% døde ud, hvis der ikke kommer spænding ned fra panelerne...
Det jeg vil sige med det, er kun, at det måske KUNNE være så simpelt som en stik-forbindelse der er smuttet fra... (Det er set før med andre solcelle-installationer!) Et måleinstrument skulle kunne afsløre om det er dit problem... Ellers kan du måske komme til at bytte strengene fra den ene inverter med dem fra den anden... Det KAN være vigtigt at bytte 100% én til én, hvis der er flere strenge, altså så alt kommer til at sidde på samme måde på den anden inverter. Så længe du blot KUN laver noget der er monteret med stik, så må du godt selv... Hvis der IKKE er stik i enderne på dine kabler ned i indgangen af inverterne, fra panelerne, så lad være at rode selv!!! Det er DC, og DC er altså livsfarligt "legetøj" ! Hvis der ER stik, så husk at slukke for AC-siden først, dvs. sluk for dine gruppeafbrydere til solcelleinverterne, INDEN du begynder... Derefter slukker du for DC-siden, enten via et håndtag der trækkes ud (ala SMA), eller en dc-afbryder der drejes på nul (ala CarloGavazzi m.fl.)... En søgning på din inverter i google viser i øvrigt at der findes firmaer der kan reparerer din inverter... Jeg har arbejdet med et af de firmaer der kommer frem tidligere, så du må selv søge, jeg vil ikke anbefale nogle frem for andre, og anklages for at reklamerer...;-) PsHdO 2xSMA 3000TL21 (FW2.54) + 7905 Wp@Mitsubishi MLT255HC |
|||
10-07-2014, 09:36
Besked: #5
|
|||
|
|||
Der var 2 strenge til inverteren, altså skulle der være fejl på begge strenge, men da jag har 2 ens inverter på har jeg prøver det af på den anden, og her virker de fint, altså en død inverter.
![]() Har købt en ny inverter er sat på og virker fint, men vil gerne have lavet den defekte så jeg har en reserve. |
|||
10-07-2014, 23:29
Besked: #6
|
|||
|
|||
(09-07-2014 17:00)pshdo Skrev: Snip Jeg er ikke enig i proceduren for "nedlukningsproceduren" Jeg mener der er stor fare for at skade inverteren, især hvis den er transformatorkoblet, hvis man pluselig fjerner belastningen og synkroniseringen fra el-nettet mens inverteren sender strøm til nettet. Hvis man der imod fjerner indgangsstrømmen fra solpanelerne, vil inverterens indbyggede elektrolytkondensatorer, holde energien så inveteren kan nå at regulere ned og til sidst slukke helt. Hvad foreskriver fabrikanterne ? |
|||
10-07-2014, 23:41
Besked: #7
|
|||
|
|||
(10-07-2014 09:36)BGT Skrev: Der var 2 strenge til inverteren, altså skulle der være fejl på begge strenge, men da jag har 2 ens inverter på har jeg prøver det af på den anden, og her virker de fint, altså en død inverter. Ok, det lyder fornuftigt med en reserveinverter, jeg har selv en reserveinverter stående som jeg købte som defekt og reparerede, just in case. Hvis ikke det blot er et stik som er faldet af inden i inverteren, eller en udskiftelig sikring, er det formodentlig en reparation på komponentniveau, ku være en afbrudt modstand f.eks. Prøv evt. at Google om andre har haft problemer med den type inverter. Jeg er ikke sikker på on det kan betale sig at få den lavet af et firma, få i alt fald en pris INDEN de overhovedet kigger på den. Det kan hurtigt blive rasende dyrt når "fagfolk" går igang.... |
|||
12-07-2014, 10:54
Besked: #8
|
|||
|
|||
Forstår ikke helt det der med en reserve....
Hvis inverter går i stykker, er det så ikke fabrikanten som sender en ombytter? Har selv fået en ombyttet, og det foregik i hvert fald på den måde.... Syntes det virker underligt at du ikke kan finde din producent af inverter - de må vel være et eller andet sted Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
12-07-2014, 12:45
Besked: #9
|
|||
|
|||
(12-07-2014 10:54)zyli Skrev: Forstår ikke helt det der med en reserve.... For mit vedkommende viste det sig at den SMA inverter jeg havde købt og som jeg troede der var 5 års "on site" garanti på, kun havde 1 års garanti (det var en ombytter/renoveret) og ydermere kun var for det tyske marked, dvs. jeg skulle selv stå for forsendelsen, hvilket er stort set umuligt som privatperson, når det er gods over 30kg. Hvis man selv har en ombytterinverter stående, risikerer man heller ikke at miste produktion :-) For trådstarterens vedkommende, er det vist et spm. om at importøren selv har villet stå for garantien og derfor har købt/importeret inverterne uden garanti fra producenten. Når så importøren lukker, forsvinder garantien :-( Jeg tror desværre det er et fænomen vi vil se mere af, efterhånden som paneler og inverterer begynder at gå i stykker. |
|||
21-07-2014, 15:59
(Denne besked var sidst ændret: 21-07-2014 af 16:01 Holmes.)
Besked: #10
|
|||
|
|||
Du sidder med samme problem som jeg. Vores inverter fra Solteknik Aps. lukkede ned 5. maj 2014.
Niels, der har ejet firmaet, beder alle der får problemer med inverterne om at henvende sig til JFY-Tech - og dette ER DER ET STORT PROBLEM MED - da JFY-Tech nægter ethvert kendskab til produktet. PROBLEMET ER, at Niels ikke fortæller, at han ikke har handlet direkte med JFY Tech, men at han har handlet med en anden virksomhed, der har købt inverterne af JFY Tech. Niels fik via den anden virksomhed eneforhandling på det nordiske marked. Derfor fik han sat mærkaten Solteknik-3000TL på inverteren. Inverterens rigtige produktions navn er JSI-3000TL, men med henvisning til at mærkaten har navnet Solteknik-3000TL afviser JFY Tech at produkter oprindeligt er deres. Det er iøvrigt altid Falcon Tang der underskriver sig mails fra JFY Tech. Jeg vender tilbage med navnet på den virksomhed som Niels oprindelig har handled med inden for de kommende par dage. Kontaktpersonen her kalder sig for Rocky, og Niels har over for mig erkendt at det er denne kontaktperson som han hele tiden har handlet med. Vi har endnu ikke fået løst vores problem, da det desværre ikke er nemt at finde en anden inverter der kan bruges istedet. Holmes TechDesign http://www.1-holmes.dk/holmestech.htm Holmes WebDesign http://www.1-holmes.dk E-mail: holmes@1-holmes.dk |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|