x
|
01-11-2014, 14:49
(Denne besked var sidst ændret: 06-03-2015 af 19:50 micmak.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
x
xx
|
|||
01-11-2014, 18:21
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Ny Solcelle forening
Held og lykke med projektet - hvorfor kalder du det en forening?
Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
01-11-2014, 20:32
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hvorfor en ny forening når vi nu allerede har én?
Hvis det er på grund af evt, gennemslagskraft overfor stat/kommuner/regioner/energselskaber osv., mener jeg absolut vi står os bedst ved alle at være samlet eet sted. Ilse 14 stk. Canadian Solar 215 paneler 1 stk. SMA inverter 1200 1 stk. SMA inverter 2100 TL Monteret på betontegl 25 graders hældning Retning syd-sydøst Nu med Renault Fluence Z.E siden April 14 :-) Som nu (11-11- 19) er udskiftet med en Hyundai Ioniq Electric 38 kwH :-) |
|||
01-11-2014, 22:34
Besked: #4
|
|||
|
|||
(01-11-2014 21:35)micmak Skrev: Til Zyli Hej micmak Jeg kender ikke dine bevæggrunde for at forlade den anden forening i en form for protest og derefter starte en ny forening omkring samme emne og indhold. Jeg kender heller ikke til den anden solcelleforening og kan derfor ikke vurdere om dine bevæggrunde er rimelig og fornuftige. Men jeg savner en væsentlig ting i forbindelse med den nye forening Hvem gemmer sig bag navnet "micmak"? det synes jeg er en væsentlig information, som vi burde have, altså et borgerligt navn og gerne med adresse, så man kan identificere personen bag foreningen. (Jeg har været på den nystartede hjemmeside, men kunne ej heller finde informationen der). Jeg savner ligeledes mere detaljeret information om hvad denne nye forening vil arbejde med, og hvor den eventuelt adskiller sig fra den eksisterende forening. Uden den information, har jeg ikke mulighed for at vurdere om foreningen er noget jeg burde interessere mig for. Hilsen Tage Jensen |
|||
02-11-2014, 21:40
Besked: #5
|
|||
|
|||
(01-11-2014 22:34)tagestavsdal Skrev: Hvem gemmer sig bag navnet "micmak"? Domænenavn: danskesolcelleejere.dk DNS: danskesolcelleejere.dk Status: Aktivt Oprettet: 27. september 2014 Registrant: Bruger-id: MH21374-DK Navn: Michael Hvitfeldt Adresse: Mikkelsgade 16 Postnr. & By: 8850 Bjerringbro Land: Danmark Telefonnummer: +4521752175 |
|||
10-11-2014, 16:57
Besked: #6
|
|||
|
|||
jeg vil nok mene at det var meget i protest
|
|||
02-01-2015, 16:54
(Denne besked var sidst ændret: 02-01-2015 af 17:23 majland.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
(01-01-2015 21:55)micmak Skrev: Så er der blevet sat dato på Stifende generalforsamling for Danske Solcelleejere, 25. januar 2015. Fra hjemmesiden: Formålet med Danske Solcelleejere er:
I Danmark har jo vi stor tradition for at danne foreninger. Men noget af behovet er jo udvisket lidt af online fora som bla dette. Som udgangspunkt støtter jeg derfor normalt om det første fora der når en kritisk masse. Derfor ser jeg ikke nogen grund til oprette flere danske sprogede sider/fora når nu solcelledebat.dk virker fint til formålet. Så jeg vil foreslå at begrænse debat forummet til emner der omhandler foreningen. Resten af solcelledebatten kan jo sagtens foregår her. Jeg har f.eks aldrig forstået hvor man på stokerpro har tråde om brugte biler eller apple tv, mtb og solceller på vagcars.dk .... Jeg var medlem i starten af "Landsforeningen af solcelleejere" men har ikke fornyet medlemskabet da jeg synes de brugte for meget krudt på "kun for medlemmer" istedet for at tale bredt. Det er imho bare for lukket med en hjemmeside hvor nyheder kun er for medlemmer. Ved ikke hvor mange medlemmer der er idag, men var der ikke en 4-500 på et tidspunkt ? Det dengang der var gang i branchen. "Danske Solcelleejere" ser ud til at gå meget i samme grøft - Så jeg tror ikke længere på at nogen af dem vil få held med hverve så mange medlemmer at de vil kunne repræsentere "os" for myndigheder, elselskaber mm. Og det lugter bare ikke godt når et bestyrelsesmedlem går før tid og starter sin egen konkkurrende forening. Det kan der være mange gode grunde til, men når man ønsker en åben forening var det måske en ide med kort faktuel beskrivelse af hvorfor ambitionerne ikke kunne nåes i den eksisterende forening. Beskrivelsen af foreningens formål er jo heller ikke til at adskille fra den anden forening. Men en gruppe/forening kan sagtens gøre en forskel mhs at holde møder, foredrag og andre arrangementer. Bare sørg for at invitere bredt og prissæt det så i ikke skræmmer nogen væk (differentieret prissætning for medlemmer / ikke medlemmer) 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
08-01-2015, 09:55
(Denne besked var sidst ændret: 08-01-2015 af 13:55 PoulM.)
Besked: #8
|
|||
|
|||
Michael, hvad er det, du vil opnå?
Først sender LFASE brev til ministeren med anmodning om et møde. En måned senere ser jeg på danskesolcelleejere.dk, at du har sendt ministeren et brev, der stort set er identisk med LFASEs brev! Og hvis du virkelig sendte brevet, er du så klar over, at du har sendt ministeren et brev fra en forening, som ikke er stiftet? Ministeren må da tro, det er ren farce! Det er fint med en ny forening, men den skal da som minimum styrke solcelleområdet, ikke give os et rygte. |
|||
08-01-2015, 15:43
Besked: #9
|
|||
|
|||
Nu er jeg ikke admin på sitet eller kender disclaimer mm, men vi har hidtil været fritaget for insinuationer og mudderkastning her. Nu kender jeg ikke hverken Poul, dig eller jeres respektive foreninger, men vil da anbefale jer at finde et andet fora til dette.
Men bortset fra det så syntes jeg din argumentation med: Som medlem optages enhver myndig person som er dansk statsborger og som har lyst og vilje til at arbejde for foreningens formål skulle være en stor værdi er lidt tynd. Er det ikke nærmet en selvfølge som for en (alle) forening(er). Og Pouls point med at sende et brev på vegne af en ikke stiftet forening syntes jeg i øvrigt er OK. Uanset om det er en kopi eller ej. |
|||
15-01-2015, 21:43
Besked: #10
|
|||
|
|||
Jeg vil orientere, at vi i dag 15. januar 2015 har modtaget t svar fra Klima, Energi og Bygningsministeriet.
Vedr. Fortræd for Klima, Energi og Bygningsministeren Med venlig hilsen Michael Hvitfeldt |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|