Valg af Inverter
|
09-05-2012, 12:11
Besked: #1
|
|||
|
|||
Valg af Inverter
Er ved at bestille 6kWp Anlæg hos Wilbert, men finder nu ud af at Kostal Piko er i rest ordrer og man skal forvente ca. 10 ugers leverings tid.
To alternative Invertere er forslået begge med 2-3 ugers leveringstid: 2* Delta Solivia 3.0 G4 eller Danfoss TripleLynx EU TLX 6 k pro+ med en mere pris på: 700 euros. Skal man vente de 10 uger, eller gå efter 2 stk. Delta Solivia med 10års garanti eller betale noget mere og få et dansk produkt? Hjælp...... |
|||
09-05-2012, 13:07
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Valg af Inverter
Jeg er bestemt ikke expert, men du kan evt tage et kig her:
http://www.photon.info/photon_site_db_we...iveID=1241 Virkningsgraden for den foreslåede fra Wilberts er på 94,8 mod 95,7 på Kostal PIKO og 96,5 for Danfoss inverteren. Så kan du jo begynde og regne på om du forventer at udnytte dit anlæg max, og hvad et årligt "spild" på 1,7 procent vil betyde over en periode på 15-20 år, kontra den merpris man betaler for eksempelvis en Danfoss inverter. Samtidig er der 10 års garanti på Delta inverteren mod 5 år på de 2 andre (med mulighed for tilkøb). Jeg er umiddelbart ikke i tvivl om at du bør vælge Deltaen, fremfor Danfoss inverteren, og ligner et fint køb til pengene. Men lad os høre om der er nogen der har erfaring her? Jeg vil gerne vide om man kan se historik på PC med en Delta inverter, for så er den bestemt også relevant for mig! Jeg vil umiddelbart vurdere det, udfra den info der fremgår af ovenstående hjemmeside, men nogen der kan bekræfte det? |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|