Fronius produktion udlæsning
|
01-01-2015, 15:03
Besked: #1
|
|||
|
|||
Fronius produktion udlæsning
Hej
Er der nogen i gruppen der er dybere inde i Fronius 60 V2 menuer Vil gerne vide om man kan "bladre" tidligere års produktion frem = om de gemmes i systemet ? Og evt. Hvordan :-) Mvh haug |
|||
01-01-2015, 19:27
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Fronius produktion udlæsning
Opmærksomheden henledes på at du skal gemme dokumentation for sidste års (og indeværende års) aflæsning som bilag til regnskabet.
--- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
02-01-2015, 00:11
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej igen
Det var sådan set også det der var min intension :-) Desværre var solen gået så lang ned inden jeg kom hjem at inverter var slukket, så jeg kunne ikke nå at se tallet på display. Heldigvis har jeg datalogger på, så jeg må bruge det tal. Havde bare håbet at man kunnne trække det frem pø display, som jeg har set andre mærker kan Mvh Haug |
|||
02-01-2015, 15:49
Besked: #4
|
|||
|
|||
(02-01-2015 00:11)haug Skrev: Hej igen Du kan ikke direkte se sidste år (2014) produktion. Du kan i menu kun vælge indeværende dag/mdr/år Principielt ville det for denne aflæsning være det mest rigtige at aflæse total produktionen og derefter fratrække totalproduktionen aflæst 31. december 2013. Ligesom du ikke kan nulstille en el/vand forbrugsmåler bør du vel læse af på en måler der ikke nulstilles undervejs. |
|||
14-01-2015, 09:09
Besked: #5
|
|||
|
|||
Det er desværre ikke muligt at aflæse produktionen for et enkelt år på Fronius IG PLUS invertere. Kun såfremt du har datalogger monteret, eller et Fronius Personal Display, hvor du kan hente data til din pc.
I displayet på inverteren kan du kun aflæse produktionen for den pågældende dag samt total siden idriftsættelse. Som det allerede er nævnt, så er løsningen at aflæse den samlede produktion og fratrække produktionen fra forrge år KSO-certificeret solcelleinstallatør Vi har arbejdet med solenergi længe før gennembruddet i Danmark http://www.scan-comfort.dk Tlf. 40 20 20 11 ] |
|||
14-01-2015, 21:15
Besked: #6
|
|||
|
|||
Forstår jeg det rigtigt, at det grundliggende problem var at få aflæst total-produktionen den 31.12. kl 24:00?
Det er temmelig ligegyldigt. Aflæser du fx totalen på en solrig 1. januar 10kWh højere end den (uaflæseligt) var ved midnatstid, så kommer du til at betale et par kroner for meget i skat det ene år men sparer det samme det efterfølgende år. Tro mig - skattefar ser det ikke som et seriøst problem. Gør du? --- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|