Erfaringer med www.solarflex.dk ?
|
05-01-2015, 13:01
Besked: #1
|
|||
|
|||
Erfaringer med www.solarflex.dk ?
Vi overvejer en solcelleløsning til vores hus - er der nogen, der har erfaringer med http://www.solarflex.dk ?
|
|||
06-01-2015, 21:18
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Erfaringer med www.solarflex.dk ?
Jeg tror ikke på firmaets påstande på nettet!
10-12 kWp paneler på 6kW inverter? 35 års levetid uden inverterskift? --- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
07-01-2015, 07:57
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg har ikke så store problemer med de 2 påstande, jeg synes det er værre at deres beregninger er baseret på forhold, der ikke passer, det er bl.a. egetforbrug på 40%, som er helt urealistisk, en afregningspris som ikke er godkendt i EU endnu osv.
Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
08-01-2015, 22:15
Besked: #4
|
|||
|
|||
(06-01-2015 21:18)henrikkrebs Skrev: Jeg tror ikke på firmaets påstande på nettet! Enig, mit anlæg producerede absolut maks og helt i top, men en placering tæt på optimal. Godt 7.000KWh på et 6,7kwp paneler og en 6KW inverter, så det lyder ikke tillidsvækkende. Når det så er sagt er jeg glad for jeg valgte en stor og anderkendt leverandør. Jeg har haft problemer med udstyret og har fået skiftet inverteren, ligesom der var fin service i forbindelse med fejlfindingen. Det skal bestemt siges jeg ikke har været helt tilfreds med WA, men jeg tror de behandlede mig rimeligt fint, fordi de ikke turde risikere jeg brændte af over udstyret fejlede. Jeg kender mange eksembler på de små lykke ridder firmaer har lukket, så ville det jo være noget mere træls at stå med problemer. Så jeg ville vælge en stor, anderkendt leverandør. Anlæg: 7000 R3 DIEHL Inverter monteret med 6,720KwP Renasol paneler. Retning: 193 Taghældning: 45 Skyggefrit 85% 2012-09-01 Idriftsat. 2013-06-07 SolarLog monteret http://home.solarlog-web.eu/9319.html 2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes. |
|||
09-01-2015, 16:14
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hejsa.
Hvad angår på eget forbruget så er 40% bestemt ikke umuligt. Har et 3,7kw anlæg på den nye afregning gr 2 og ligger med et gennemsnits eget forbrug på 47,4% Hilsen Lars. |
|||
09-01-2015, 16:28
Besked: #6
|
|||
|
|||
Enten må du have et meget stort forbrug, eller et atypisk døgn forbrug siden du kan komme så højt op. Det er ihverttilfælde ikke normen for den typiske danske forbruger/husstand.
|
|||
10-01-2015, 16:53
Besked: #7
|
|||
|
|||
Jeg er enig i betragtningen/erfaringen omkring; jo mindre anlæg jo højere egen anvendelse. Jeg ville ikke blive forbavset såfremt det viste sig at man kan komme op omkring 40-50 % egen anvendelse på et anlæg omkring 4 kwp. Jeg er noget mere tvivlende omkring de større anlæg, medmindre man har El-bil som kan lade mens solen brager på. Hvis man tænker EL-varmepumpesystemer - eller andre EL-supplerende investeringer i varmeforsyningen - ind i investeringen, kan man sikkert også komme pænt højt op på større anlæg. Ellers ikke.
TLX Pro 6,2 :-) 30 stk 250 w LG paneler Jordbaseret anlæg |
|||
11-01-2015, 12:12
Besked: #8
|
|||
|
|||
Jo jo det kan da lade sig gøre.
Efter Energistyrelsens Håndbog for energikonsulenter, vil et 3,7kWp anlæg der f.eks. producere 3.500kWh give 47%, hvis det samlede årlige forbrug er 7.000kWh. Men er man hjemme år solen skinner og kan bruge strømmen til vask, madlavning, elbilladning mm så kommer man selvfølgelig hurtigere derop uden at have et stort samlet årsforbrug. |
|||
12-01-2015, 08:32
Besked: #9
|
|||
|
|||
OK, hvis man har et meget højt tomgangsforbrug, så kan man måske godt komme derop, men jeg baserer mig på min egen 1 sal, hvor jeg har en egen måler og solcelleanlæg på, og der kan jeg ikke komme i nærheden af 20% egetforbrug, selv om det er et lille 3 kW anlæg.
Årsagen er selvfølgelig at der er et meget lavt tomgangsforbrug på under 100W, så selv om vaskemaskine og opvaskemaskine bliver sat til at køre om dagen, kan jeg ikke udnytte særlig meget af solcellestrømmen. Kostal 10.1 45 stk. LongBai solar 200W mono Produktion Fritids solcellepusher |
|||
18-03-2015, 00:29
Besked: #10
|
|||
|
|||
Flere med erfaringer - overvejer at bruge dem?
![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|