SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Vejby Energi og CentroSolars produkter
10-05-2012, 11:05
Besked: #1
Abyssinier Offline

Vejby Energi og CentroSolars produkter
Hej. Er der nogen der har erfaringer med enten Vejby Energi eller produkterne fra CentroSolar? Er produkterne fra tyske CentroSolar virkelig så suveræne som de skriver og er de pengene værd?

http://vejbyenergi.dk/solcelleanlaeg.php
Find
Citér
11-05-2012, 08:54
Besked: #2
PeterM Offline

RE: Vejby Energi og CentroSolars produkter
Hej

Har undersøgt det lidt. Jo, CentroSolar er klart i den bedre ende.
Men jeg ville overveje at finde dem hos en tysk leverandør.

Spørgsmålet er jo, som med alle andre leverandører, om de findes om 25år.
Find
Citér
11-05-2012, 14:07
Besked: #3
Abyssinier Offline

Ja du har ret i at ingen ved om en leverandør eksisterer om 25 år. Eller producenten for den sags skyld. Det gælder jo alle.

Pris er til at forholde sig til. Jeg synes straks det er værre at vurdere kvaliteten. Alle (på nær de billigste) mener at de har det bedste produkt.

Det kan godt undre mig at der åbenbart ikke er flere der har hørt om CentroSolars produkter hvis de er markedsførende mht. kvalitet som jeg har hørt. Så enten er det ikke korrekt eller folk går mere efter pris. Selv guld kan købes for dyrt. :-)
Find
Citér
15-05-2012, 08:36
Besked: #4
Abyssinier Offline

Jeg kan se at Sanistål samt 2-3 andre også er begyndt at sælge CentroSolars løsninger i Danmark. Det betyder forhåbentlig lavere priser.
Find
Citér
09-06-2012, 15:01
Besked: #5
Kimse Offline

Som jeg har forstået det er det Vejby Energi der er importør af anlæg fra Centrosolar. jeg har lige fået mit Centrosolar anlæg monteret den 7 juni efter at have ventet en rum tid. men leveringsproblemer i tyskland mht. inverter der bliver produceret af Kostal forsinkede monteringen. Fra jeg bestilte og til nu har jeg ikke haft noget at sætte en finger på .
Jeg fik endda tilbudt en alternativ inverter istedet for powerstocc'en (Kostalen) men takkede nej da jeg ville have den "originale".ellers havde anlægget kørt lige efter påske. mht. kvaliteten har jeg det sådan at man når man ser og mærker på tingene, kan se på samlefinish og bearbejdning, så er jeg ikke i tvivl om at det er kram. inverteren ligeså, ingen plastkapper og afdækninger men støbt i aluminium (ca.21 kg for 5.5 eren)Montageholdet kom kl.0800 og tog hjem kl 1300 og da var elektrikkeren også færdig.eneste minus er en enkelt samling af ledningerne under panelerne der hænger og kan ses når man ser op under dem,men ved et Energimidt anlæg i Kjellerup hvor vi var til fremvisning hang alle kabler ned på tagpladerne så...??
Så alt i alt kan jeg kun anbefale Vejby energi som måske ikke er her om 25 år mht garanti, men hvad skal man bruge den til til den tid? hvis man køber en ny bil til 3-400.000 kr får man da heller ikke 25 års garanti.
Find
Citér
09-06-2012, 17:05
Besked: #6
Abyssinier Offline

Hej Kimse
Ja jeg mener også at det er Vejby Energi der er importør af CentroSolar i Danmark. De sælger så til deres kunder og videresælger til Sanistål, Lavpris VVS og de andre i Danmark der også sælger disse produkter.

Hvor stort anlæg har du købt? Vil du røbe hvor meget du har givet? Jeg har en kollega der også har købt hos Vejby og han siger at det er kram. Er spændt på prisen for den følger nok kvaliteten. Jeg vil ihvertfald få et tilbud fra dem når jeg til efteråret vil anskaffe et anlæg.
Find
Citér
09-06-2012, 18:36
Besked: #7
allankj1 Offline

Hvorfor er der så mange der hælder til Kostal eller Danfoss som inverter. Jeg har 2 stk SMA og i den grad også kram. Ligeledes fuldstøbt i aluminium og uden blæser som kan larme. Uder fuldlast (3000 watt) siger SMA intet.

Ejer af et solcelleanlæg fra på 8.55 kwh peak. Paneler fra Exiom Solutions S.A.

Er uddannet revisor. Rådgiver omkring Skat og beregninger på solcelleanlæg.
Find
Citér
09-06-2012, 20:00
Besked: #8
Lars-Jacobsen Offline

Nok mest pga prisen.
SMA er verdens største og markedsledende, så her er man sikker på at få et godt produkt.
Danfoss er som bekendt dansk, hvilket vi naturligt tillægger en vis værdi, men er faktisk også ganske OK sammenlignet med mange andre. Det eneste men er nok igen (mer)prisen.
Kostal er mig bekendt blandt top 3 (5?) i verden og typisk tysk "Gründlichkeit".
Men ifht til de 2 første er der mindst 10% at sparre ofte mere. Man får ikke det samme men ofte vil en Kostal løsning i mine øjne fint kunne leve op til forventningerne.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering