SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
excel ark fra dong og skats indberetning
13-03-2015, 18:14
Besked: #1
fiznap Offline

excel ark fra dong og skats indberetning
Hej

jeg er meget forvirret hvordan jeg skal læse mit excel ark. jeg har fået at vide at min elmåler mod regner noget af det strøm jeg producere af det strøm jeg bruger.

jeg en kammerat som også har fået solceller hans måler virker på en anden måde.

hvis hans inverter siger at han har produceret 10 kwh. så kan han også aflæse at hans elmåler har modtaget 10kwh og hans forbrug den dag er 3 kwh. vil hans elmåler og vise en forbrug på 3 kwh

men min måler virker anderledes.

hvis jeg har produceret 10 kwh og forbrugt 3 kwh så vil min inverter så vise 10kwh i produktion men min elmåler vil i stedet vise modtaget 7 kwh og et forbrug på 3 kwh

ved ikke om det er helt rigtigt men tror det er ca sådan det virker.

Mit problem er at jeg har har en ordning hvor jeg skal opgive mit forbrug og produktion til skat da jeg har valgt regnskabs ordningen

Nogen der ved om man kan ændre sin elmåler til at vise den aktuelle produktion/forbrug eller om der en nemmere måde til at regne sit produktion/forbrug ud fra det excel ark man modtager fra VEDATA.

Mvh

Brian Simonsen
Find
Citér
14-03-2015, 20:38 (Denne besked var sidst ændret: 14-03-2015 af 20:40 majland.)
Besked: #2
majland Offline

RE: excel ark fra dong og skats indberetning
Der er lidt forskellige regelsæt afhængigt af hvornår anlægget blev anskaffet og tilmeldt og sat i drift.

Men det lydet som om du er på ordningen fra 2010-2012 med årsnetto afregning

Der skal du blot bruge dine tal fra inverteren. Det er hele produktionen du beskattes af - uanset om du selv bruger det med det samme eller der er ude på nettet og vende. Skat er ligeglade med dit forbrug og om du evt sælger overskudsstrøm osv.

Din indtægt til beskatning er de første 10år 0,60kr/kwh af hele produktionen (og der trækker du så din afskrivning fra så du istedet har underskud de første år)

2010 10m2 Solvarme
2012 6.9kWp Solceller -
WWW Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering