SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Hybrid-anlæg eller eftermontering af batteri
15-03-2015, 21:01 (Denne besked var sidst ændret: 15-03-2015 af 21:31 filip1990.)
Besked: #1
filip1990 Offline

Hybrid-anlæg eller eftermontering af batteri
Hej folkens.

Vi er igang med et teoretisk projekt på studiet omkring et privathjem med nogle smartgrid features, herunder solceller.

Vi er vidst lidt grønne på feltet og har ikke haft noget undervisning om det praktiske ved installation af solceller, så jeg håber at der er nogle af jer som kan skære det ud i pap og hjælpe os med nogle spørgsmål. For at gøre det klart så skal vi ikke lave det i praksis, så vi behøver ikke nogle reelle modeller og sådan, men det skal selvfølgeligt være så virkelighedsnært som muligt Smile

Udgangspunktet er et hus med elvarme og et elforbrug på 16.000 kWh årligt.
Vi ønsker at sætte solceller på et tilhørende fladt garagetag på omtrent 45 m^2.

Vi ønsker umiddelbart så stort et anlæg som muligt og et tilhørende batteri til lagring.

Spørgsmålene er så:

1. Hvor stort et anlæg kan vi installere på arealet?

2a. Kan man købe et almindeligt pv-panel og efterinstallere batterierne, eller er det for besværligt? Hvilke komponenter skal installeres? (det skal selvfølgelig være muligt at sælge til nettet osv.)

2b. Hvis det er muligt og ikke alt for indviklet at gøre, kan det i så fald betale sig at prøve sig med gør-det-selv udgaven ovenfor eller er det ligeså billigt og sikkert at købe et af de såkaldte hybrid anlæg?

Derudover har jeg set en diskusion herinde (http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=3172) hvor en fyr skriver at man ikke må sælge strøm fra batteriet i DK (besked 2) - er det stadig gældende?

Jeg håber at jeg har fået udtrykt mig nogenlunde forståeligt Smile

Mvh. Filip Gamborg
Find
Citér
15-03-2015, 21:38
Besked: #2
henrikkrebs Offline

RE: Hybrid-anlæg eller eftermontering af batteri
Små hybride husstandsanlæg er ikke mulige i praksis under det nuværende energiforlig. Vent til efter 2020. Måske.

Ja - du ønskede at det skulle være realistisk.

---
4kWp pakke XL-byg/FEIYUE
Installeret 13.11.2012
28gr, syd +2gr
---
Find
Citér
15-03-2015, 21:57
Besked: #3
filip1990 Offline

RE: Hybrid-anlæg eller eftermontering af batteri
Okay det lyder ikke positivt for vores projekt.
Er det noget du kan uddybe? Evt. dokumentation?
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering