Fejl Meddelse
|
03-04-2015, 07:27
Besked: #1
|
|||
|
|||
Fejl Meddelse
Hej
Jeg har den seneste tid fået en meddelse om at der er en Grid Error på L1 samt en Voltage Error på L1 Mit anlæg består at 24 paneler som er opdelt på 2 strænge som igen er opdelt på 2 x 6 paneler tilkoblet til mine 2 Delta Solar Inverter Hvad er fejlen Er det noget som jeg selv kan udbedre eller ikke.??? Jeg vedhæfter lige billeder af det der vises på min PC. Jeg skal lige sige at det sted der stå der er fejl på anlæget kommer der en rød makering, det beder jeg den så om at rette, derefter bliver den grøn.Det er det jeg har gjort, men på et tidspunkt bliver den rød igen Håber der er en der kan hjælpe mig med det problem På forhånd tak |
|||
04-04-2015, 16:17
(Denne besked var sidst ændret: 04-04-2015 af 16:17 MortenTorp.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Fejl Meddelse
Hejsa
Den er altså ikke så glad for den ene af dine 3 fase. Kunne det være noget så simpelt som at tilslutningsklemmen lige skal strammes en ½ omgang. Det passer meget godt med at den melder spænding forkert og derefter (intet) grid på L1. (løs forbindelse) Så tjek net tilslutningen på den, husk at afbryde HFI foran så der ikke er spænding på omformeren når du tjekker. (mål først for at være sikker, under alle omstændigheder) Har også set et par gange at elektriker ikke har afisoleret kablet korrekt, så han har spændt ledningen fast på isoleringen og ikke på kobberet... det kan også lave denne fejl. Mvh Morten 24 250W Topsola TSM 96-125 12 Øst, 12 Vest Danfoss TLX pro+ 8kW |
|||
05-04-2015, 08:07
Besked: #3
|
|||
|
|||
(03-04-2015 07:27)Peter M Skrev: Hej Hej Peter Du har nok fundet fejlen, hvis ikke, så måske et godt råd, husk at slukke for strømmen m.m. Jeg kan se at din fejl, med dårlig forbindelse er en gammel sag Den Solivia, jeg har er 3 faset hvor samme fejl var på AC siden, hvor den ene forbindelse i sikring gruppen med flere kopper forbindelser var løse. Dine inventer er enkel faset, og tilslutter nok L1 L2. Fejl søgning, følg din AC afgang fra din Solivia, som melder fejl. Husk at kontrollere stikket i din Solivia . Morten har ret dårlig med forbindelse. MVH Henrik |
|||
05-04-2015, 09:07
Besked: #4
|
|||
|
|||
Hej
Tak for jeres gode råd Jeg vil prøve at løse problemet med jeres hjælp Så må vi jo se om det løser problemet. Jeg skal nok meddele jer om resultatet På forhånd tak Peter |
|||
08-04-2015, 17:35
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hej
Så har min El mand været der, i første omgang har han bytte en fase. Det skulle så give udslag i at nu er det den anden streng der så skal meddele fejl. Jeg har for ikke ret lang tid siden fået en ny El måler den der kan aflæses fra udbyder af. Vi snakkede om at det kan jo være at han ikke har spændt kablerne ordentligt, den er jo plombleret så det skal jeg jo have el selskabet til at rette fejlen. Men det ved vi i morgen. Peter |
|||
09-04-2015, 09:57
Besked: #6
|
|||
|
|||
Vi har nu fundet ud af at Delta Inverteren lukker ned når den sender for stor spænding tilbage til nettet. Jeg har lige talt med Claus fra Firmaet http://www.avdsolar.dk/ han har nu fået alle data over fejlen og vende så tilbage med svar. Han mener at det er en fejl i Inverteren som skal kaliberes, den fejl som jeg har er en fejl man kender til.
Peter |
|||
13-04-2015, 14:17
Besked: #7
|
|||
|
|||
Så er sagen løst
Få en ny Inverter fra Delta. Så vi kan få lavet noget strøm. Jeg kan kun takke endnu engang firmaet AV Distribution A/S Møllevangen 14A 7550 Sørvad For en super service Peter |
|||
15-04-2015, 08:27
Besked: #8
|
|||
|
|||
Hej Peter
Tak for din briefing. Det var en god service du har fået ydet. Jeg har 10 garanti på den inventer jeg har køb fra Delta Solivia, det burde du også ha. se venligst http://www.mobil-energi.dk/files/PDF/SOL...mation.pdf MVH Henrik |
|||
08-05-2015, 05:53
Besked: #9
|
|||
|
|||
Så Køre mit anlæg igen 100%
Har modtaget den nye inverter og monteret den. Der har medlem at solcelledebatten Henrik F som også havde samme problem som mig i fællesskab fået anlæget op at køre, dejligt at vi kan hjælpe hinanden.Jeg vi også takke Claus i Firmaet AVD Solar for den store hjælp som han har ydet i forbindelse med denne sag Så nu skal solen bare komme frem så vi kan få lavet noget strøm Peter |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|