Upload fra SMA til PV-log via Synology
|
01-05-2015, 07:42
(Denne besked var sidst ændret: 01-05-2015 af 07:43 Oluf.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Upload fra SMA til PV-log via Synology
Hej:
Kan modtage csv-filer på min synology-server, men hvordan sender jeg dem videre til PV-log. Tilsyneladende er det løsningen for at få real-time data vist på PV-log. Flere har tilbudt server/uploadplads, men er interesseret i brug af egen Synology-server. Synology har ikke FTP-client, men jeg kan se at andre har prøvet. Måske med held ![]() /Oluf |
|||
01-05-2015, 15:24
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Upload fra SMA til PV-log via Synology
Hej Olof,
Du skal være opmærksom på at scripts mv. nogle gange når tabt, når du opdaterer Synology firmware. Det var en af grundene til at jeg skrev mit eget program uafhængigt af f.eks. NAS'en. \Rune Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget. |
|||
01-05-2015, 15:50
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej Rune.
Så ofte opdateres software ikke. Da opdatering ikke sker automatisk, vil det være til at kontrollere, ik'? Benytter du synology til at køre dit program, eller kører det på en Pc? /Oluf |
|||
02-05-2015, 14:54
Besked: #4
|
|||
|
|||
Rigtigt nok, men man skal blot være opmærksom på det. Især ved major-releases og visse sikkerhedsopdateringer.
Jeg bruger Synology som FTP server, men programmet kører på en lille w7 maskine. Jeg er ikke vild med at modifiere Sylology'en, derfor kører jeg det eksternt. Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|