Danfoss DLX 2.0 fejl
|
05-08-2015, 13:53
Besked: #1
|
|||
|
|||
Danfoss DLX 2.0 fejl
Hej,
Har behov for lidt hjælp her. Er ved en fejl kommet til at koble 16x150w/16x80v på én indgang på min inverter og nu virker den ikke. Har meldt fejlen til SMA som har overtaget danfoss, men har endnu ikke hørt noget. Er der en som har lidt erfaring med invertere som har fået for høj strøm på indgangen? Mvh D. |
|||
05-08-2015, 18:19
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Danfoss DLX 2.0 fejl
Går det helt galt og du ikke kan få den byttet/repareret på garantien så har jeg en inverter til salg:
http://www.solcelledebat.dk/showthread.php?tid=2837 |
|||
05-08-2015, 18:28
Besked: #3
|
|||
|
|||
(05-08-2015 18:19)Lars-Jacobsen Skrev: Går det helt galt og du ikke kan få den byttet/repareret på garantien så har jeg en inverter til salg: Den er da et par dage gammel. Du skal langt ned i pris hvis det skal være en mulighed. Kan se at du er budt kr. 3500,- og det ikke var interessant. |
|||
06-08-2015, 22:29
Besked: #4
|
|||
|
|||
Ikke altid at "gør det selv" er den billigste løsning.
Er det alle indgange der ikke virker? Jesper Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 37 stk 190w Canadian Solar mono paneler på 2 tagflader. (16 stk. Syd/Syd-Øst) (21 stk. Syd/Syd-Vest) Læs om anlæget her: http://www.brandbirk.dk Se produktion: http://www.pv-log.com/en/photovoltaicplant-lokesvej-3 |
|||
07-08-2015, 05:19
Besked: #5
|
|||
|
|||
RE: Danfoss DLX 2.0 fejl | |||
07-08-2015, 06:44
Besked: #6
|
|||
|
|||
Hejsa
Du skal lige alliere dig med et multimeter, og trække PV ledningerne ud af DLX (og vente 5 min) du må IKKE stole på at pv switchen afbryder for panelerne, nu den har været udsat for lidt overspænding. Med ret god sandsynlighed er der to MOV'er der er bærndt af på din PV indgang (overspændings beskyttelse og som jeg kan læse i manual er det maks 600V dc) De er her Det kan være svært at få et multimeter ned og røre benene på MOV'en, men man kan trykke en skruetrækker i hullet "bagved" og løsne den. Jeg har målt den hvor den stadig har forbindelse til resten af kredsløbet og der er ca 2Mohm Er de brændt af (hvilket de gør når de udfører deres job) kan man hvis man har gode nerver pille dem ud, og så sætte PV på igen. De er ikke nødvendige for at inverteren kan starte op, men de sikre dig mod overspænding. Og du kan ikke vide om der er mere i inverteren der har taget skade, så det er en all in satsning. Mvh Morten 24 250W Topsola TSM 96-125 12 Øst, 12 Vest Danfoss TLX pro+ 8kW |
|||
07-08-2015, 06:51
Besked: #7
|
|||
|
|||
(07-08-2015 06:44)MortenTorp Skrev: Hejsa Hej Morten - tak for dit udførlige svar. Vi har netop haft fat i de to MOV'er men vi turde ikke starte den op uden dem i. Vi blev også i tvivl om de reelt afbryder for indgangen hvis de er defekte. Men det kan jeg udlede af dit svar at de gør. Elektrikeren kommer senere i dag, så må vi lige kigge på det. Igen - mange tak. |
|||
07-08-2015, 08:05
Besked: #8
|
|||
|
|||
Hejsa
Citér:Vi blev også i tvivl om de reelt afbryder for indgangen hvis de er defekteNej de sidder ikke i serie med PV forsyningen, de sidder fra PV + til jord og fra PV - til jord (stel / chassis) Så den bør kunne startes op hvis de bliver taget ud, men med risiko for at evt. følgefejl brænder den af. Vi plejer at starte dem op med en lille strømforsyning der kan levere 300v DC for at tjekke dem, men det er jo nok ikke lige noget du har hjemme i indkørslen. Hvis du er i nærheden af Sønderborg kunne du godt låne en, men jeg antager efter dit brugernavn at du måske bor på Sjælland. Jeg tror desværre ikke der findes et reservedels kit med de MOV'er i, så du kommer nok til at retunere den. Mvh Morten 24 250W Topsola TSM 96-125 12 Øst, 12 Vest Danfoss TLX pro+ 8kW |
|||
07-08-2015, 08:33
Besked: #9
|
|||
|
|||
Vil det sige at hvis de er brændt af, så ved elektronikken at inverteren ikke kan starte op?
|
|||
07-08-2015, 08:35
Besked: #10
|
|||
|
|||
Kan jeg tage MOV´er ud, og forsøge at starte den op med 4 paneler?
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|