Port forwarding
|
27-10-2015, 19:16
Besked: #1
|
|||
|
|||
Port forwarding
Hej
Jeg hjælper en kollega med at lave portforwarding til hans Kostal Piko 5.5 inverter (fra EnergiMidt). Det har virket fint hos TDC. Han har nu skiftet til Fiber fra WAOO og har fået en Zyxel router (NBG6616). Her kan vi ikke få portforwarding til at virke. Vi kan godt logge på inverteren via den interne IP-adresse, når vi er på hans netværk, men vi kan ikke få hul igennem fra internettet, når vi kalder hans IP-adresse. Vi har sat routeren til at port forwarde til inverterens interne IP (port 80,81 og TDP_UPD). Vi har prøvet at slå routerens firewall fra (som forsøg) det løser ikke problemet. Kan det tænkes, at WAOO (EnergiMidt) har spærret for port 80 og 81? I så fald kan man lave porten om på Kostal Piko til en anden? Er der nogen der har et forslag til hvad vi kan prøve? Venlige hilsner Henrik Ps. Kostal Piko 5.5 inverteren har hul igennem internettet - Suntrol Portalen bliver opdateret fint. Vi vil bare gerne kunne logge direkte på inverteren fra internettet. ![]() |
|||
27-10-2015, 20:41
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Port forwarding
En del routere har mulighed for såkaldt port-translation, dvs:
Du laver en regel som f.eks. siger offentlig adgang til TCP port 8080 -> intern IP, port 80. Dvs: http://offentlig_ip_adresse:8080 ryger til intern_ip_adresse:80 Men HTTP trafik er iøvrigt TCP og ikke UDP trafik. Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget. |
|||
27-10-2015, 20:48
Besked: #3
|
|||
|
|||
(27-10-2015 20:41)mrwee Skrev: En del routere har mulighed for såkaldt port-translation, dvs: Hej mrwee Tak for din besked. Jeg har kigget manualen til routeren igennem - men synes ikke lige jeg kan finde ret meget om det. Det er en Zyxel NBG6616 router. ftp://ftp.zyxel.com/NBG6616/user_guide/NBG6616_1.00.pdf Jeg har også fået svar fra WAOO - de skriver følgende: Kode: Det kunne godt lyde som om, at din kollegas IP adresse er en nat IP adresse, og dermed er der ikke hul udefra og ind. Lad mig prøve at få hans adresse, så kan jeg undersøge det. Så må vi se hvad de svarer tilbage efter de har fået min kollegas oplysninger. Venlige hilsner Henrik ![]() |
|||
27-10-2015, 20:49
Besked: #4
|
|||
|
|||
PS: firewalls er altid to-vejs, så selvom inverteren kan uploade til noget på internettet, betyder det ikke at "alting ellers fungerer".
Standard routere som f.eks. Waoo leverer er dog ikke avancerede og har ikke mange firewall/NAT muligheder. Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget. |
|||
27-10-2015, 21:06
Besked: #5
|
|||
|
|||
Hej igen
Så kom der et nyt svar fra WAOO [code] Det var ganske som ventet, xxx havde en nat´et IP adresse, hvor der ikke er mulighed for at tilgå forbindelsen udefra. Jeg har rettet det til, og det burde virke nu ![]() |
|||
28-10-2015, 08:20
Besked: #6
|
|||
|
|||
LØST RE: Port forwarding
Hej igen
Det virker - det viste sig, at WAOO havde tildelt en ny IP-adresse efter ændringen. Venlige hilsner Henrik ![]() |
|||
28-10-2015, 09:08
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hej,
Hvordan at forstå? Jeg læser din forrige mail som at Waoo har generel NAT i deres netværk, dvs. som udgangspunkt kan man ikke selv lave port-forwarding på sin egen router? Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget. |
|||
28-10-2015, 09:14
Besked: #8
|
|||
|
|||
Hej Igen
WAOO supporten ændrede NAT ipadressen til en "almindelig" IP adresse. Kort efter virkede det hele. Fedt med support sent om aftenen. Venlige hilsner Henrik Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|