Overvågning af både el forbrug og produktion
|
30-03-2022, 18:23
Besked: #121
|
|||
|
|||
RE: Overvågning af både el forbrug og produktion
(27-02-2022 19:28)finnn Skrev: Hermed et lille livstegn med en lille opdatering. Hej Finn Jeg vil opdaterer hurtigst muligt, tidligere version har kørt perfekt, igen tak for opdateringen /Tommy 30 stk 245watt Bosch C-SI M 60 S (7.35kW), Solivia Gateway M1 G2 (20stk 262gr. 10stk 172gr. Tag 24gr. 2stk Delta Solivia 3.0 EU G4 TR) Nov/2012 |
|||
13-04-2022, 11:32
(Denne besked var sidst ændret: 19-04-2022 af 12:18 TommyBN.)
Besked: #122
|
|||
|
|||
(27-02-2022 19:28)finnn Skrev: Hermed et lille livstegn med en lille opdatering. Hej FiNN Jeg har fået opdateret og alt ser fint ud, super med Netto forbruget, jeg vil prøve at sætte Home Asssistant(ha) til at modtage MQTT data fra PowerView, men mangler et eksempel for at komme igang, kan du hjælpe? Update: har nu fået (ha) til at modtage data, men er ikke helt i mål, det skal lige finpudses.. /Tommy 30 stk 245watt Bosch C-SI M 60 S (7.35kW), Solivia Gateway M1 G2 (20stk 262gr. 10stk 172gr. Tag 24gr. 2stk Delta Solivia 3.0 EU G4 TR) Nov/2012 |
|||
17-12-2022, 21:14
Besked: #123
|
|||
|
|||
Hej,
Jeg bokser lidt med den næste opdatering af PowerView, og kunne godt bruge lidt hjælp med et blik på nogle data fra nogle bruger databaser. Jeg har forberedt en forespørgsel som udlæser om PowerView databasen indeholder duplikater tidsstempler for etiketterne. Vil du afvikle den og sende mig resultatet - gerne som PM. I en linux/Raspberry Pi terminal kør: Kode: sudo apt install sqlite3 Sign. FiNN |
|||
25-12-2022, 20:24
(Denne besked var sidst ændret: 26-12-2022 af 11:39 finnn.)
Besked: #124
|
|||
|
|||
Hej,
Jeg har sendt en ny release på gaden, så er der lidt at underholde sig med indtil nytår. Denne gang er det blevet til en stor lille opdatering. Det er en stor opdatering fordi jeg har skiftet PowerView fra mono til Microsoft .NET, og trimmet lidt på database størrelsen (noget nørderi). På Raspberry Pi kører PowerView nu med egen bruger i stedet for root (yay). Det er en lille opdatering fordi der kun er en ny beskeden funktionalitet; Visning af de rå aflæsningsdata samt mulighed for at indtaste egne aflæsningsdata. Derudover er email (SMTP) konfigurationen forbedret. Vigtigt for kørsel på Raspberry Pi: PowerView kræver nu en Raspberry Pi model 2 eller højere - det skyldes at Microsoft .NET ikke kan køre på Raspberry Pi 1 og ej heller Zero. Forsøg ikke at installere den nye PowerView eller Microsoft .NET på en Raspberry Pi 1 eller Zero - det virker ikke. PowerLog og SunLog er uændret og kører fortsat i mono samt på Raspberry Pi 1 og Zero. Hovedapplikation (PowerView version 1.0.0): https://www.dropbox.com/sh/kik4ncx4rsmmv...RobYa?dl=0 Driver applikation til målere og relæer (PowerLog version 0.0.27): https://www.dropbox.com/sh/bnrjivdk1gm9c...vtmOa?dl=0 (samme version som tidligere) Driver applikation til invertere (SunLog version 0.9.0): https://www.dropbox.com/sh/e3fykme1czq5r...WQBW6gC6La (samme version som tidligere) Der er dokumentation i zip filen til hver af applikationerne. Husk at læse dokumentation for installation af PowerView. Installation af Microsoft .NET er nyt og derfor anderledes end tidligere. Efter opgradering til PowerView 1.0.0 kan den første opstart være langsommelig pga. database opdateringer - særligt på sd-kort. Bare giv den tid til at blive færdig. Som altid, for krypterede Kamstrup Omnipower målere er det vigtigt at følge beskrivelsen for manuelt at konfigurere enheder og opløsninger. Find siden "Configuring PowerLog Extended" i PowerLog dokumentationen. Skriv hvis du har spørgsmål eller kommentarer. Sign. FiNN |
|||
27-12-2022, 10:19
Besked: #125
|
|||
|
|||
Hej Finn
Tak for opdatering, den vil jeg installerer asap. ![]() Hilsen Tommy 30 stk 245watt Bosch C-SI M 60 S (7.35kW), Solivia Gateway M1 G2 (20stk 262gr. 10stk 172gr. Tag 24gr. 2stk Delta Solivia 3.0 EU G4 TR) Nov/2012 |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|