Problemer med danfoss TLX 6+ pro
|
18-05-2016, 09:58
Besked: #1
|
|||
|
|||
Problemer med danfoss TLX 6+ pro
Jeg har fået følgende fejl på min danfoss TLX 6+ pro
Fejl 243, 263, og 237 .... Jeg har prøvet at få fat i SMA (som jo har overtaget servicen) på telefon, men bliver "smidt af" efter ca. 10 min ventetid ....... Hvad gør man hvis der er problemer? jeg er ikke specielt god til at snakke hverken engelsk, eller tysk ..... Erfaringer og gode råd modtages ..... 24 x 250W topsola ialt 6kw - Danfoss TLX6 pro+ - Placering 3kw SØ og 3kw SV - Taghældning 25 grader |
|||
18-05-2016, 15:44
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Problemer med danfoss TLX 6+ pro
Hej
237 & 243 Internal error Restart the inverter by disconnecting AC and DC, using the switches. If the event persists, call the installer. 263 Internal error Check event log to see if this is logged more than once per day: • If no: no action required • If yes: call the installer Som nævnt her over så prøv at tage alt strømmen af den, vent med at tage DC switchen før det bliver mørkt, ikke noget med at afbryde i høj solskin :-) SMA service er pænt hængt op de modtager mange 1000 opkald om dagen for tiden så du kan godt komme til at hænge i kø. Bedste råd hvis du skal igennem til dem er at få en installatør til at gøre det for dig, det hjælper lidt på deres autoritets tro. Men prøv lige at lægge den død og så få den startet op igen, måske den bare har slået en lille bøvs. Mvh Morten 24 250W Topsola TSM 96-125 12 Øst, 12 Vest Danfoss TLX pro+ 8kW |
|||
18-05-2016, 18:31
Besked: #3
|
|||
|
|||
Problemet har været der flere gange - er selv elektriker og har selv installeret mit solcelle anlæg..... har genstartet og pt. kører det som det skal, men har en kraftig mistanke om at inverteren har en fejl .....
24 x 250W topsola ialt 6kw - Danfoss TLX6 pro+ - Placering 3kw SØ og 3kw SV - Taghældning 25 grader |
|||
18-05-2016, 20:46
Besked: #4
|
|||
|
|||
Kontroler evt. Din jord elektrode og nulleder
Og dine fase spændinger har tidligere været et indlæg med fejl 363 hvor der var fejl på nul i forsyning Netet Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 3,16 Paneler: 24x ZNShine ZX255 Mono/Sort 6,12 kWp Orientering: 203 grader, 25 graders hældning http://www.pv-log.com/photovoltaikanlage-teglhjen |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|