SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 

Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
Growatt fejl
16-07-2016, 09:11
Besked: #1
ole@stevelt.dk Offline

Growatt fejl
Hej! Jeg er ny bruger af dette forum, og undskylder, hvis jeg ikke er kommet "på den rette hylde". Mit problem er at jeg har en Growatt 3000 stringinverter, der er holdt op med at virke, idet den viser fejl 117. Dette skulle betyde fejl på et relæ i inverteren.
Har ikke kunnet komme i kontakt med nogen, der kan bistå med garanti, reparation o.s.v. Kan nogen hjælpe? OH
Find
Citér
19-07-2016, 08:53
Besked: #2
Bakkely Offline

RE: Growatt fejl
Hej

Er firmaet du købte af gået konkurs?

Vvseksterten.dk sælger dem, men deres priser er urealistisk høje....
En ny 3kw growatt kan købes på ebay for omkring 5-6000kr incl fragt.
-man kan også være heldig at finde en på dba.dk

Mvh John

24 x 250w Ulica (UL-250M-60) + 2 x Growatt 3000TL
~25grader hældning 180 grader stik syd
Find
Citér
21-07-2016, 16:54
Besked: #3
ole@stevelt.dk Offline

Tak til Bakkely!
Nej Firmaet NBE (NBE Produktion a/s) er meget sløve/ ikke interesseret i at hjælpe og vil ikke vedkende sig garanti (5 år).

kontakt til Growatt.com er umulig de ringer ikke tilbage og kan ikke hjælpe. Kan bestemt ikke anbefale at købe Growatt, hverken her eller der!

Imidlertid har jeg fundet en elektriker, der arbejder for VVS-eksperten i Hedensted. Han virker kompetent, og der har jeg sendt "mekanikken" op, så mon ikke han kan reparere den!
Find
Citér
22-07-2016, 07:01
Besked: #4
Bakkely Offline

Det lyder mærkeligt at NBE ikke tager det seriøst. Jeg har selv haft kontakt med dem, godt nok i deres primære virke, nemlig pillefyr og der var de meget seriøse.
Det er også den generelle opfattelse på nettet at det er et seriøst firma.
Det kan dog være de kommet uden for deres kompetanceområde og ikke ved hvad de skal gøre med en kinainverter.
Prøv at poste dit indlæg på stokerpro.dk, der er en del aktive folk der har med NBE at gøre. Måske det kan vække nogle i deres firma?
Jeg ville klart købe en ny inverter på ebay og så sætte den op. Den defekte ville jeg så sende til NBE og hvis de ikke gjorde noget inden for rimelig tid, så ville jeg gå til en klageinstans.
Så har du en i reserve, når det sker igen og du har stadig din garanti på den eksisterende inverter.

Mvh john

24 x 250w Ulica (UL-250M-60) + 2 x Growatt 3000TL
~25grader hældning 180 grader stik syd
Find
Citér
23-03-2018, 16:49
Besked: #5
jvmeyer Offline

Growatt fejl
(22-07-2016 07:01)Bakkely Skrev:  Det lyder mærkeligt at NBE ikke tager det seriøst. Jeg har selv haft kontakt med dem, godt nok i deres primære virke, nemlig pillefyr og der var de meget seriøse.
Det er også den generelle opfattelse på nettet at det er et seriøst firma.
Det kan dog være de kommet uden for deres kompetanceområde og ikke ved hvad de skal gøre med en kinainverter.
Prøv at poste dit indlæg på stokerpro.dk, der er en del aktive folk der har med NBE at gøre. Måske det kan vække nogle i deres firma?
Jeg ville klart købe en ny inverter på ebay og så sætte den op. Den defekte ville jeg så sende til NBE og hvis de ikke gjorde noget inden for rimelig tid, så ville jeg gå til en klageinstans.
Så har du en i reserve, når det sker igen og du har stadig din garanti på den eksisterende inverter.

Mvh john

Hej

Reparation af Growatt er lige en sag for http://www.energielektrikeren.dk
Bare ring eller skriv :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering