Afskrivning på gammel ordning ved ændringer af anlæg
|
20-08-2016, 07:51
Besked: #1
|
|||
|
|||
Afskrivning på gammel ordning ved ændringer af anlæg
I forbindelse med nyt tag på mit hus, skal jeg have nedtaget og senere igen oplagt mine solceller. Mit spørgsmål går på om jeg kan medtage udgiften arbejdet med solceller som en udgift i min skatteberegning? Jeg er som sagt på den gamle ordning hvor jeg afskriver anlægget og arbejdet samt alle løbende udgifter til der ikke kan afskrives mere. Min plan er at bede håndværkeren der skal lægge taget, om at lave en seperat faktura på arbejdet med solcellerne så det skattemæssigt er korrekt.
2 stk. Delta Solivia 3.0 G3 7kWp, Ulica Solar UL-250M-60 Solivia Gateway M1 G2 |
|||
20-08-2016, 10:15
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Afskrivning på gammel ordning ved ændringer af anlæg
Min vurdering: Nej - nedtagning og genopsætning af paneler er ikke en nødvendig udgift for at sikre og vedligeholde indkomsten. Har panelerne været årsag til at taget skal udskiftes, så er det dog en anden sag.
Statsskatteloven fra 1922 siger i § 6: "Ved Beregningen af den skattepligtige Indkomst bliver at fradrage: a. Driftsomkostninger, d.v.s. de Udgifter, som i Aarets Løb er anvendt til at erhverve, sikre og vedligeholde Indkomsten, derunder ordinære Afskrivninger;" Du fortsætter naturligvis med at fratrække de løbende udgifter der er nødvendige for at " sikre og vedligeholde indkomsten", også efter at anlæggets installationsudgifter er fuldt afskrevet. Du vil også fortsat have skattepligtige indtægter - nemlig for salg af hele produktionen (p.t. 60 øre / kWh. --- 4kWp pakke XL-byg/FEIYUE Installeret 13.11.2012 28gr, syd +2gr --- |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|