SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 

Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
I dag er det
21-08-2016, 15:09
Besked: #1
klr Offline

I dag er det
- mit solcelleanlægs 4 års fødselsdag. Hurra, hurra, hurraaa!

Det blev installeret 21. august 2012.

Produktion
2012: 1.808 kwh
2013: 8.576 kwh
2014: 7.745 kwh
2015: 7.946 kwh
2016: 5.900 kwh (indtil gårs dato, ca.)

I alt 31.975 svarende til et gennemsnit på 7.993 kwh/år. Mit budget var/er på 7.700 kwh/år. Så det er tilfredsstillende.

De første måneder havde jeg lidt problemer med at få min solarlog og 6kw-begrænsningen til at fungere. Det betød udskiftning af solarlog'en og Danfoss-inverteren (ikke for min regning). Siden har jeg ikke haft problemer - undtagen når solorlog'en en gang imellem falder af mit wlan. Jeg har måttet genstarte inverteren 1 gang (1!).

Så de eneste problemer jeg har er sådan set de stadige indgreb mv. der kommer fra lovgivernes, el-selskabernes og energinet.dk's side. Det kan faktisk godt bekymre mig en del, når man overværer hvor meget der foregår på området. I de 4 år er der foregået en del. Hvad sker de næste 16 år? (jeg tror vi alle håber på 20 års teknisk levetid - mindst). Der er jo simpelthen ikke rigtig noget styr på energipolitikken i dette land.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
21-03-2019, 23:38
Besked: #2
kasper2 Offline

RE: I dag er det
Kanske är du intresserad av var du kan ansöka om transport av saker eller möbler eller dina inköp från butiker. Jag vet ett bra företag, länk, och det är bara möjligt att beställa sådana tjänster.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering