SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Datalogger til kina inverter
08-10-2016, 19:37
Besked: #1
perhansen Offline

Datalogger til kina inverter
Hej

Jeg har fået monteret et 5kw anlæg med en kina inverter af type powfuture venus-5000tl.
Jeg er egentlig godt tilfreds med anlægget og kan følge produktionen vha grafer på displayet.
Men da jeg har alt andet teknik i huset (lys, varme, pille-fyr, alarmer, vejrstation m.m.) koblet på en openhab server, vil jeg selvfølgelig gerne også have min el-produktion vist på denne. Der sidder et såkaldt com-stik (rj-45) i bunden af inverteren som kan programmeres til enten en rs-485 eller en ip-adresse.
Der står dog yderligere i manualen at der skal en seperat data-logger tilkobles porten. Jeg har prøvet med rs-485 og forsøgt at udlæse data vha putty... dog uden held. Der findes jo flere typer rs-485, og skal der termineres og hvad med polariteten... så det er ikke nemt at gætte sig frem.
Inverteren importeres og forhandles af et firma der hedder scandinavisk solcelle industri, også kaldt ssci. Jeg har ikke kunne finde et brugbart telefonnr. til dem og deres hjemmeside ser ud til at være død.

Mit spørgsmål er så, findes der nogen former for universal datalogger, som kan fungere sammen med en kinainverter?
Kan jeg bare udlæse inverterens data til en tekstfil, er det fint med mig. Jeg kan nemt få noget bikset sammen der kan vise grafer m.m.

Håber nogen kan hjælpe. Tak.

mvh Per
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering