Løsning på mistet internetforbindelse - PIKO 5.5
|
24-10-2016, 21:06
Besked: #1
|
|||
|
|||
Løsning på mistet internetforbindelse - PIKO 5.5
Jeg har en Kostal PIKO 5.5 Inverter. Jeg mistede pludseligt internetforbindelsen en dag i august.
Min internet udbyder Stofa sagde, at de ikke havde ændret noget. Jeg tog kontakt til Kostals support og fik hurtigt løst problemet: Under settings for inverteren blev DNS adressen ændret fra det i manualen angivne 145.253.2.203 til 8.8.8.8. Dette sammen med en genstart via afbrydeten på el-tavlen (AC-siden) løste problemet. Mvh. Madsen |
|||
18-01-2017, 13:03
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Løsning på mistet internetforbindelse - PIKO 5.5
(24-10-2016 21:06)Madsen Skrev: Jeg har en Kostal PIKO 5.5 Inverter. Jeg mistede pludseligt internetforbindelsen en dag i august. Tak for dit indlæg. Jeg har sjovt nok haft problemer med min inverter siden august. Den har ikke kunne finde DNS siden. Jeg tror jeg vil hjem og afprøve din teknik. Skal jeg bare "slukke" og "starte" inde på el-tavlen i huset eller ude på inverteren? |
|||
18-05-2017, 09:16
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Løsning på mistet internetforbindelse - PIKO 5.5
8.8.8.8 er Googles DNS server, så det er da skønt at det nu virker over den.
Det gør det også mere fremtidssikret. Den normale metode til genstart af Inverteren er: Sluk inverteren (neden under) - afbryd på eltavlen - vent 30 sek. - tænd eltavlen - tænd på inverteren. 5,610kWp monokrystalinsk Znshine (22x255watt),Kostal Piko 5.5. Retning S, 20 graders taghældning. Dragør. ![]() |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|