Afregning mangler?
|
02-11-2016, 09:53
Besked: #1
|
|||
|
|||
Afregning mangler?
Hej
Jeg vil spørge i denne konference omkring regning/aconto betalinger for strøm Ved aconto betalingen pr 1.feb betalte jeg både for transport og for energien, altså en hel almindelig elregning. Jeg fik ingen aconto regning pr 1.5, men pr 1.8 betaler jeg 2 kvartaler, men kun aconto for transport Dette gentager sig her pr 1.nov også kun aconto for transport. Ved kontakt med elselskabet oplyser de Til Tage Jensen. Vi kan kun give dig ret og vi beklager meget, men det er et generelt problem, som vi ikke ved hvornår det er løst. ELselskabet siger at det er et generelt problem med rigtige regninger/aconto betalinger, for dem med solceller. Jeg har jordvarme, og køber derfor netto ca 8-9000kWh pr år. Så når jeg i 3 betalings terminer kun har betalt transport for min forventede brutto levering på ca 15000kWh. ja så skylder jeg efterhånden hel del penge for leveret energi! Egentlig burde jeg være helt lige glad, men alligevel, synes jeg det er noget sjusk. Derfor mit spørgsmål, har i samme problem, eller er det lokalt for mit selskab på Bornholm. Tage |
|||
02-11-2016, 11:27
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Afregning mangler?
Hej Tage
Som jeg har skrevet i en anden tråd - alt er kaos efter 1.4.16. Det gælder også her hos os i det midtjyske hos Eniig, tidligere EnergiMidt. Energiselskaberne har efterhånden så store udeståender, så de er nervøse for om de overhovedet får pengene kradset ind igen.... Inverter: SMA 8000 TL-20 Paneler: 30 stk. ZNShine 255W All Black, 7,65 KwP Montering: Würth Zebra Premium All Black på sort ståltag Orientering: stik syd, 34 grader taghældning |
|||
04-11-2016, 16:10
Besked: #3
|
|||
|
|||
Her er også kaos, intet mindre. Fik en aconto af 4 på hvad der svare til min årlige betaling.
Jeg har fuldstændigt styr på mit forbrug og transport, men for HEF/EnergiNord eller hvad de nu hedder er det fuldkommen umuligt at sige noget om, også hvornår de får styr på det igen. Jeg har også varmepumpe, det gør det nok ikke mindre kompliceret. Anlæg: 7000 R3 DIEHL Inverter monteret med 6,720KwP Renasol paneler. Retning: 193 Taghældning: 45 Skyggefrit 85% 2012-09-01 Idriftsat. 2013-06-07 SolarLog monteret http://home.solarlog-web.eu/9319.html 2014-11-03 Inverter skiftet, faldt ud gentagende gange og kunne ikke genstartes. |
|||
04-11-2016, 20:48
Besked: #4
|
|||
|
|||
Nu checkede jeg lige mine afregninger fra seas................
Jeg opdager nu at jeg ikke er blevet opkrævet noget som helst siden april mdr ??? På mandag ringer jeg til seas og siger pænt tak fordi jeg kan se at de levere gratis strøm til mig, jeg må jo rose dem for deres gode service og samtidig lige venligt spørge om jeg kan regne med lige så fine vilkår til næste år for så bliver jeg helt sikkert hos seas som kunde fremover........ Jeg har også jordvarmeanlæg og bruger ca 12000 kwh strøm ialt /årl. Fra april og frem til nu har jeg helt sikkert produceret mere el fra mine solceller end jeg har forbrugt, så det kan jo være derfor jeg ikke er blevet opkrævet noget aconto ???? 48 stk 250 watt solceller monteret på syd,øst og vestvendte tagflader. inverter : danfoss TLX+ 12,5 begrænset til 6kwh. 250 m2 bolig opvarmet med jordvarmeanlæg. |
|||
05-11-2016, 13:46
Besked: #5
|
|||
|
|||
Vi hører til Aura Energi (tidligere Galten Elværk) og modtog årsafregning 20.5.16. Vi skulle have knap 800,- tilbage fra elværket og lidt fra Energinet. Dem fra Energinet.dk kom ret hurtigt, men fra elværket kom de aldrig.
Vi modtog så aconto faktura fra 1.8 - 31.12 2016 i sidste uge og her var vores tilgodehavende ikke trukket fra. Jeg ringede derfor og fik den besked, at alle med solceller havde fået nyt kundenummer !!, så derfor figurerede vores tilgodehavende ikke på den nye opkrævning. Vi har så fået pengene tilbage uden problemer, så det var nemt nok. Vi har heller ikke fået opkrævning siden april, og det havde de ikke nogen forklaring på.... Vi venter spændt og frygter det værste. Ilse 14 stk. Canadian Solar 215 paneler 1 stk. SMA inverter 1200 1 stk. SMA inverter 2100 TL Monteret på betontegl 25 graders hældning Retning syd-sydøst Nu med Renault Fluence Z.E siden April 14 :-) Som nu (11-11- 19) er udskiftet med en Hyundai Ioniq Electric 38 kwH :-) |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|