SolarEdge SE7K
|
14-05-2012, 21:49
Besked: #1
|
|||
|
|||
SolarEdge SE7K
Hej
Er der nogen som kender inverteren SolarEdge SE7K og som kan fortælle lidt om deres erfaringer, datalogger muligheder, brugervenlighed, støj, effektivitet, mulighed for neddrosling? Har set den hos dansksolcelle.dk til 17.092 kr. hvilket jeg synes er en rigtig god pris. Havde ellers besluttet mig for 2 stk. SMA SB 3000TL-21 men nu er jeg blevet i tvivl. Regner med et anlæg på 7.000-7.200Wp. 2 stk. Delta Solivia 3.0 G3 7kWp, Ulica Solar UL-250M-60 Solivia Gateway M1 G2 |
|||
15-05-2012, 13:45
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: SolarEdge SE7K
Jeg overvejer også stærkt at få 2 SMA'ere, men dette ser da interessant ud, se her: http://www.solaredge.com/files/pdfs/prod...asheet.pdf
og så med 12 års garanti. Lad os høre om erfaringer fra Solaredge-ejere! |
|||
15-05-2012, 16:18
Besked: #3
|
|||
|
|||
(15-05-2012 13:45)HGM Skrev: Jeg overvejer også stærkt at få 2 SMA'ere, men dette ser da interessant ud, se her: http://www.solaredge.com/files/pdfs/prod...asheet.pdf Solar-edge har ingen MPP tracker, da den er beregnet til optimizer bokse på hvert modul og de koster ca 560 kr stk + moms Solar-edge er bedst hvis der er meget skygge og/eller at man har paneler siddende på forskellige steder, som kan den tage dem alle i en streng/inverter Et system (6.5 kwp) med solar-edge koster ca 15-20.000 mere end med 1 el. 2 "alm" inverter. /Steffen _________________________________________________ TLX 8 PRO+ 38x ZNShine 195 Gallium/Mono - 7,41 kWp 156/32 grader ![]() ![]() |
|||
17-05-2012, 10:01
Besked: #4
|
|||
|
|||
Jeg er den glade ejer af et Solar Edge anlæg, det har pt kørt i en måned og fungerer til min fulde tilfredshed.
Det er et 4kw anlæg med en SE 3500 inverter og 21 stk 190w paneler på taget, vi har selv udført montagen på taget og instalatøren har herefter lavet tilslutningen. Vi var 4 der gik sammen og købte 4 anlæg i en samlet handel og kunne derfor trykke prisen. Vi købte 2 stk 4kw anlæg og 2stk 6kw anlæg. Alle celler kører på en streng også på de 6kw anlæg og de har derfor hurtigere det indput der skal til for at producerer strøm, ligeledes kører det lidt længere om aftenen. Vi faldt for deres unikke styre system med powerboksene, som gør at man kan se hvad hvert enkelt panel yder. Ved at vi lavede en samlet handel og har selv monterede på taget har anlægget ikke været dyrere end andre på markedet. 4kw 70.000,- og 6kw 108.000,- Skulle der en dag ryge et panel, så er man heller ikke bundet af at skulle have et panel med samme ydelse på, men kan sætte et på med en højere ydelse uden problemer. Inverteren er koblet op på nettet så den kan modtage softvareopdateringer og man kan følge sin produktion minut for minut, både på computeren eller via app på smartphone. Importøren Sveigård laver en solberegning ud fra et luftfoto af ens hus og tilpasser herefter mængden af paneler udfra ens ønskede årlige produktion. |
|||
17-05-2012, 20:59
Besked: #5
|
|||
|
|||
enig det kører bare
Nu med Tesla 3 & Nissan Leaf el-bil http://nissan-leaf.dinsol.dk/#home ----------------- Solcelle Opstart 03-03-2012 7,050 kwp. Deger Tracker 5000 n t . 8 kw 3 faset Solaredge inverter Anlæg nr 2 start okt 2015 På stativ 7,800 kWP 17 kw 3 fastet solaredge inverter neddroslet til 6 kw. |
|||
30-07-2012, 20:20
(Denne besked var sidst ændret: 30-07-2012 af 20:55 Drejkobbel.)
Besked: #6
|
|||
|
|||
Jeg har haft mit solcelleanlæg i 14 dage, og jeg er meget begejstret for min SolarEdge inverter. Den støjer ikke ret meget, kun når produktionen er over 4 kWh kører begge blæsere, og det generer ikke nævneværdigt. Tilslutning til Internettet fungerer fint, og skulle den miste adgangen til nettet, det var jeg ude for på grund af en routerfejl i huset, blev alle data gemt i inverteren og oploadet automatisk da forbindelsen kom tilbage. Det er suverent at kunne se hvad hvert enkelt panel har ydet på et hvilket som helst tidspunkt.
|
|||
03-08-2012, 10:22
Besked: #7
|
|||
|
|||
har haft SE7 inverter på 25 Celler i een måned nu.. er supertilfreds..
det er korrekt at den er MEST optimalt steder hvor man har celler placeres i skygge risiko områder. men netop fremtidens udvidelser / udskiftninger / er med Solaregde / Power optimizer det rigtige valg. Fremtidige diagnostiseringer er desuden esktremt billigt, da man altid ved hvilket panel der er defekt, hvorimod konventionelle aanlæg skal fejlsøges, og vi ved alle hvad en elektrikker koster i timen, på et tag. Den øgede effekt er dog også tilstede når der IKKE er skygge påvirkninger. mindre afvigelser i panelerne gør dog at effekt optimeringen ikke er voldsom stor i fht. konventionelle anlæg, men de (cellerne) skal jo sidde på ens tag i mange år, så -- - "mange bække små" osv. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|