Montering på Decra
|
15-05-2012, 18:26
Besked: #1
|
|||
|
|||
Montering på Decra
Hej
Er der nogle der ved hvordan man montere på decra tag ? Har været i kontakt med Isopal idag og de mener man skal montere skinnerne som man montere deres trin op til en skorssten ? Mvh codemann |
|||
15-05-2012, 19:01
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Montering på Decra
Er også interesseret i dette, da vi overvejer et 4kw anlæg på et sort decratag, som er lægtet ovenpå et skiferetanit tag.
Er meget i tvivl om hvordan man dog skal kunne finde spærene og bore ind de rigtige steder. Som jeg har kunne se, skruer man på decratage i bunden, og ikke i toppen af buen.. |
|||
15-05-2012, 19:45
Besked: #3
|
|||
|
|||
Hej Felso
Ved det ikke, men vil mene at man skal skrue ind i bunden af den buede decra plade for at komme så tæt på spærret som muligt. Anvend en fransk skrue DIN571 i enten FZV (Varmforzinket) eller en i A4 (Syrefast) alt efter materialevald på skinnerne og så nogle afstandsbøsninger for at kommer over buen på decrapladen. (I nylon, plast) Nu er vi så heldige, at vi kan se spærrene inde fra loftet så vi kan få tilpasset skinnerne efter disse med den rigtige hulafstand mv.... Mvh Codemann |
|||
15-05-2012, 19:47
Besked: #4
|
|||
|
|||
mener materialevalg..... undskyld....
|
|||
15-05-2012, 21:13
Besked: #5
|
|||
|
|||
Ok codemann. Kunne være spændende hvis nogle havde erfaringer fra deca, med evt billede dokumentation.
|
|||
15-05-2012, 22:47
Besked: #6
|
|||
|
|||
(15-05-2012 19:01)Flso Skrev: Er også interesseret i dette, da vi overvejer et 4kw anlæg på et sort decratag, som er lægtet ovenpå et skiferetanit tag. Har samme tag og skal have monteret, jeg kan dog se spærene i udhænget, men de sidder ikkelige i bunden eller på toppen, så jeg regner med at montere dem der hvor de er - skal have 7,5 kwp på taget. Men hvis nogle har erfaring hører jeg også gerne. /Steffen _________________________________________________ TLX 8 PRO+ 38x ZNShine 195 Gallium/Mono - 7,41 kWp 156/32 grader ![]() ![]() |
|||
17-05-2012, 06:53
(Denne besked var sidst ændret: 17-05-2012 af 07:09 Morten5792.)
Besked: #7
|
|||
|
|||
Hej
Vi har monteret på Lindab topline tagstensprofil, vi havde samme problem med at spær ikke var lige under bunden af bølgen, så jeg har monteret dem i lægter dog med max 0,8m ml. hver anslagsskrue, selvom at skruen "kun" har fat i lægten så kan jeg nemt stå på skruen alene på et tag med 45g hældning og når der er mont. skinner er der slet ingen problemer, man er selvfølgelig nødt til at montere i bunden af bølgen da pladen ikke holder til at blive spændt ret meget på men med gummiunderlagsskiver og en klat sillicone i hullet inden mont. tror jeg ikke det bliver utæt. Mvh Morten Larsen ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu kan gøre det hamrende indviklet. |
|||
17-05-2012, 21:06
Besked: #8
|
|||
|
|||
(17-05-2012 06:53)Morten5792 Skrev: Hej Hvor kraftige er dine lægter og hvilken dimension skruer har du anvendt ? 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
22-05-2012, 21:17
Besked: #9
|
|||
|
|||
(17-05-2012 21:06)majland Skrev: Hvor kraftige er dine lægter og hvilken dimension skruer har du anvendt ? Mvh Morten Larsen ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu kan gøre det hamrende indviklet. |
|||
24-06-2012, 07:19
Besked: #10
|
|||
|
|||
Hej igen
Stadig ingen der har monteret på decra tag ? Mvh Codemann |
|||
« Next Oldest | Next Newest »