Hjælp til valg af paneler
|
17-05-2012, 13:46
Besked: #1
|
|||
|
|||
Hjælp til valg af paneler
Hej.
Jeg ville gerne høre jeres mening omkring valg af paneler. Jeg har stik syd vendt tagflade og har bestilt 16* Polykrystallinske 230w paneler. Skal jeg ændre min bestilling eller burde de være fine til denne retning. Jeg har læst mange steder omkring fordele og ulemper. men alle svar modsiger hinanden, så håber på en smule mere "ensrettet svar" ;-) |
|||
17-05-2012, 16:52
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Hjælp til valg af paneler
Jeg synes det lyder helt fint, hvorfor overvejer du om det er forkert.
Poly paneler giver lidt mindre effekt per areal, men til gængæld skulle de være bedre, når der ikke er direkte sollys. De er også lidt billigere end mono paneler. Jeg har valgt mono paneler, men det er fordi jeg har begrænset plads på taget, så for mig er det med at få så meget effekt som muligt per areal. |
|||
17-05-2012, 22:53
Besked: #3
|
|||
|
|||
Jeg føler skam at det anlæg jeg har bestilt er det rigtige. Men det er en beslutning som er taget ud fra en samlet vurdering af hvad de forskellige sælgere har sagt. Og ikke ud fra "alm" mennesker :-)
Det var lige for at høre andre med egen erfaring, og som ikke havde et produkt de skulle sælge. |
|||
18-05-2012, 06:48
Besked: #4
|
|||
|
|||
En anden forskel er at monokrystallinske celler er sort-blå, med afskårede hjørner, og polykrystallinske er blålige, og helt firkantet.
Dette er kun rent æstetisk. mvh. Mikael Solar-Log |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|