SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 

Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
hvilket off-grid anlæg skal jeg have fat i?
23-04-2017, 11:26
Besked: #1
solar Offline

hvilket off-grid anlæg skal jeg have fat i?
jeg søger et off-grid anlæg som kan holde mig selvforsynende med strøm året rundt. mit forbrug er 0,67 kWh pr. dag og næsten hele forbruget er med 220v apparater så der skal medregnes noget tab af strøm til inverter osv.
for at anlægget ikke bliver totalt overdimensioneret i sommermånederne så er det vel bedre og billigere for mig at have en kombination af solceller og en lille vindmølle?
hvordan kan jeg udregne hvilket størrelse anlæg jeg skal bruge hvis det skal være en kombination af vindmølle og solceller? Jeg ved ikke så meget om det så jeg kan ikke rigtig gennemskue hvor meget strøm der vil gå tabt til laderegulatoren, inverteren osv.
kan i anbefale et godt off-grid anlæg (enten solcelle anlæg eller kombination af solceller og vindmølle) hvor alt det elektroniske er inkluderet (vindmølle, solceller, laderegulator, batterier, kabler, inverter osv.). Det skal selvfølgelig være en nogenlunde kvalitet, men det behøver ikke være noget smart hvor man kan følge ydeevnen på computeren osv. det skal bare kunne levere noget strøm og være stabilt og pålideligt, og gerne hvor man får mest muligt for pengene i forhold til kvalitet, ydeevne og levetid (det skal være så billigt som muligt men ikke så biligt at det bliver dyrere i sidste ende pga. reparationer, nedsat levetid osv.).
håber i kan give mig nogle råd. 1000 tak for hjælpen
Find
Citér
21-06-2017, 20:03
Besked: #2
Bremer Offline

RE: hvilket off-grid anlæg skal jeg have fat i?
Hejsa
Jeg vil foreslå et off grid system fra http://www.smartflower.com vi har et anlæg der er en solcellblomst hvor det hele er indbygget i blomsten og et batteri kapasitet på 4,6 kWh og har du større forbrug en det så findes den også i 13,6 kwh udgave

du kan lige skrive til mig hvis du vil have mere info end du kan finde på den officelle hjemmeside - jeg er registreret leverandør i Danmark og er bosat i Vordingborg - jeg har en demo stående på en trailer jeg køre rundt med

kenneth bremer
k-bremer aps
mail: kb@k-bremer.com
mobil 53812141
WWW Find
Citér
22-06-2017, 10:45
Besked: #3
solar Offline

RE: hvilket off-grid anlæg skal jeg have fat i?
det ser smart ud. men kan det konkurrere i prisen? hvad koster sådan en smartflower?
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering