SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Danfoss Tlx pro 6 problem
02-08-2017, 13:05 (Denne besked var sidst ændret: 02-08-2017 af 13:24 Liin.)
Besked: #1
Liin Offline

Danfoss Tlx pro 6 problem
Hey. Er der nogen derude der har oplevet at jeres inverter, ikke kobler på om morgenen? Min Danfoss Tlx pro 6kw gør det af og til ikke. Den står bare der og skriver "Tilslutter" som om den ikke rigtig kommer videre i opstarten. Jeg kan så dreje afbryderen i bunden og afbryde automatsikringen i eltavlen, så den går helt i sort og derefter tilslutte igen. Derefter kører den selvtest og kobler på. Det sker oftere og oftere, af og til 1-2 gange om ugen. Jeg har selv købt i Tyskland, så kan ikke rigtig gå til nogen med problemet. Den er ca 5 år. Nogen forslag?
Find
Citér
02-08-2017, 18:15
Besked: #2
mrwee Offline

RE: Danfoss Tlx pro 6 problem
Desværre ikke. Hvilken software kører den? (Skal måske opgraderes..)

Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget.
Find
Citér
02-08-2017, 19:44
Besked: #3
MortenTorp Offline

Hejsa

Har du prøvet at udlæse fejlloggen på den?
Måske det kunne give nogle hints til hvad der er galt.

Og rigtigt den lave en selvtest inden den går på grid, f.eks kan kondens i solpanelerne være skyld i at den ikke vil gå på grid om morgenen (på grund af isolations fejl)
Men den burde så komme i gang af sig selv senere.

Mvh Morten

24 250W Topsola TSM 96-125
12 Øst, 12 Vest
Danfoss TLX pro+ 8kW
Find
Citér
03-08-2017, 10:44
Besked: #4
Liin Offline

@MortenTorp. Jeg kan se af dine tidligere indlæg, at du tilsyneladende ved en del om Tlx invertere. Jeg har tidligere haft lidt problemer med isolationsfejl, men mener at have fået det afhjulpet. Mine 33 paneler står på nogle solar-trackere". Nogle drejeskamler på en række, der er sat op med 3 paneler på hver, og som drejer vha. wiretræk. Derfor er der en del samlinger, og kabelføringer i rør i jorden mellem trackerne. Men mener altså at isolationsmodstanden nu er ok. Hvad ligger din på normalt? Jeg har også tidligere oplevet at inverteren har meldt intern fejl, mener måske det var kode 243, men er ikke sikker. Det kunne ligeledes afhjælpes ved at lægge inverteren død og genstarte den. Jeg har enkelte gange hørt at den klikker en del gange under selvtest. Under normal selvtest klikker den kun en gang, starter blæseren op og går så på net. Jeg ved ikke om jeg burde sw-opdatere den, men når den nu tidligere har kørt fint i månedsvis, så burde softwaren vel være god nok....
Mvh. Jes
Find
Citér
03-08-2017, 10:45
Besked: #5
Liin Offline

Jeg prøver lige at komme med fejlloggen i morgen - er ikke hjemme før
Find
Citér
07-08-2017, 21:03
Besked: #6
cillo Offline

Er du kommet længer med dit problem ?
Hvis nej, hvor bor du ?

Inverter: Danfoss TLX PRO+ 6kW SW 4.06
Paneler: 22x Yingli YL260C30b(Panda 265) - Mono/Sort 5.72 kWp
Orientering: næsten vest(256°), 20° hældning
pv-log.com-solarrick
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering