Hjælp til at checke kompatibilitet mellem nyindkøbte solceller & inverter
|
09-08-2017, 17:27
Besked: #1
|
|||
|
|||
Hjælp til at checke kompatibilitet mellem nyindkøbte solceller & inverter
Jeg har købt 28 stk 260 W paneler. De er 51,25V og 5,43 Amp. Det er sorte Monokrystalin.
Der foruden har jeg købt en Diehl 7000R3-M inverter. De skal sidde på Sydvendt ca 45 graders sort eternit tag. I manualen står der "Max PV power 6700 Wp. Max DC power 6100 W PV voltage range M P P T 350-720 V Max DC voltage 900 V Max Input Current 2 x 10 A" mm. Min tanke var at lave 2 strenge af 14 paneler hver. Kan regne mig frem til at min volt lige holder sig indenfor de 720, med 717,5 på hver streng. Men ved ikke om ampererne har nogen betydning for hvor mange strenge man skal have? Og så er der det med at 28 paneler i alt giver 7280 W, hvilket jo er højere end de angivne 6700 W. Betyder det noget? Det skal siges at panelerne er brugte og ca et halvt år gamle ifølge sælger. Så: 1. Kan jeg tilslutte alle 28 paneler til min inverter? 2. Kan jeg gøre det i 2 strenge? 3. Hvor tyk en ledning skal jeg bruge, hvis jeg har max 5 meter fra nærmerste panel til inverteren? 4. Hvor finder jeg billigste montagesystem til eternit? |
|||
09-08-2017, 18:48
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Hjælp til at checke kompatibilitet mellem nyindkøbte solceller & inverter
Hvilken gruppe skal jeg i øvrigt ansøge?
"Der er opnået tilsagn om følgende gruppe: Gruppe 1 – Anlæg, hvor elproduktionen sælges på markedsvilkår Gruppe 2 – Timebaseret nettoafregning Installeret effekt (kW): Nettilslutningsdato: 2 Gruppe 4 – Øjebliksafregning nettoafregning Gruppe 5 – Øjebliksbaseret nettoafregning (eventuel overskudsproduktion leveres gratis til elnettet)" Eller er der noget andet jeg skal gøre først? |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|