SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Anlæg
05-02-2012, 12:53
Besked: #1
Claus S Offline

Anlæg
Jeg går med tanker om at købe et anlæg, og selv montere det.
Det bedste jeg har kunne finde er det her:
http://www.solteknik.dk/priser.html
til 95000 kr
Find
Citér
05-02-2012, 16:04
Besked: #2
TBR Offline
Administrator
RE: Anlæg
Få at vide, hvilke paneler der er tale om. Især Inverteren. Hvad er dette for en? Mange forhandler benytter sig af Kosta piko 5.5. Da dette er en 3 faset inverter, og de der ved kun skal bruge en. Ulempen med denne inverter, er at den kun kan klare 5.5 kWh.
Det bedste vil være 2 x 3kw inverter.
Se evt. Jysk Solenergi
De har nogle tilbud, på forskellige pakker. De bruger Delta solivia inverter. Ikke min favorit, men bestemt en brugbar inverter, hvis man vil holde den i den billig ende.
WWW Find
Citér
05-02-2012, 16:22
Besked: #3
TBR Offline
Administrator
Soletnik skriver: Vi bruger som standard 300 watt paneler, så vi er sikre på, at vores kunder kun får den nyeste teknologi.
Teknologien er den samme på eks. 300 watt paneler og eks. 200 watt paneler.
Husk at tjekke op på, at de ikke bruge spærskruer til tegl og beton tag. Rigtig mange forhandler vælger spærskrue løsningen, da den er billigere end tagkroge. Men det er bedstemt ikke at anbefale til tegl og beton tage.
Så har jeg personligt svært ved at tage et firma med en Yahoo mail seriøst.
WWW Find
Citér
08-02-2012, 13:01
Besked: #4
Morten5792 Offline

Hejsa

Vi har været til infomøde hos solteknik.dk som ejes af Niels Mortensen og må sige at han virker seriøse nok til at vi har handlet hos ham, deres produkter har han selv været hos producent i Kina for at se hvordan de bliver lavet,(se billeder via hj-side) samt for at få en aftale i hus om tolerancer på paneler, lev. muligheder ect. dette har så mundet ud i at de kan tilbyde paneler med den højeste W pr m2 til konkurrencedygtige priser, ligesom de kører med 2 stk 3000w invertere af mrk. jfy som også produceres i Kina. Alt dette til glæde/gavn for os slutbrugere..

Vi glæder os til at få vores anlæg her om en lille md. tid grunden til at det først kommer der er at vi ikke har plads til de 300w paneler men kun 195w, så de skulle lige have en sending mere hjem.

Så Claus spring du bare ud i det..Big Grin

P,s Hvad har seriøsitet med en mail-præfiks at gøre??

Mvh
Morten
Find
Citér
08-02-2012, 15:44
Besked: #5
TBR Offline
Administrator
Tillykke med dit anlæg. Bliver rigtig spændende at følge det.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se nogle data på de inverter. Har du nogle mere informationer om dem? På hjemmesiden, kan man slet ikke læse noget om hvilke inverter der bliver brugt, det er trods alt en stor del af et anlæg.
Hvad str. er dit tag, hvor du skal have det op?
At man bruger en yahoo mail, virker bare på mig, som om det her, er gået lidt hurtigt.
WWW Find
Citér
09-02-2012, 09:06 (Denne besked var sidst ændret: 09-02-2012 af 09:15 Morten5792.)
Besked: #6
Morten5792 Offline

(08-02-2012 15:44)TBR Skrev:  Tillykke med dit anlæg. Bliver rigtig spændende at følge det.
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at se nogle data på de inverter. Har du nogle mere informationer om dem? På hjemmesiden, kan man slet ikke læse noget om hvilke inverter der bliver brugt, det er trods alt en stor del af et anlæg.
Hvad str. er dit tag, hvor du skal have det op?
At man bruger en yahoo mail, virker bare på mig, som om det her, er gået lidt hurtigt.

Hej

Inverterproducents hj-side http://www.jfy-tech.com/
invertermodel JSI-3000TL http://www.jfy-tech.com/ProductShow.asp?ID=114

Vores tag ligger Syd-sydvest og str./m2 burde ikke være noget problem med det er derimod ovenlysvinduer, udluftningshætte ingen af delene er lige til at flytte, det er den gl. skorsten som blev brugt til oliefyret, dette er dog konveteret til pillefyr i garagen, så den skorsten må lade livet(endelig)
om flagstangen så skal flyttes det må tiden vise, den er på vippebeslag, så det bliver spændende at se hvad forskellen kan blive m/u den smule skygge den nu kan nå at smide på taget, efter hvad jeg har fundet ud af skulle det ikke betyde så meget da solceller jo også producerer i difust lys(overskyede dage)
Men da der som sagt er en del ting på taget bliver det ikke den kønneste montering da de kommer til at sidde lidt spredt, men hvad det er kun kirkegården som kan se detAngel

Mvh
Morten Larsen

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hvorfor gøre det enkelt, når man med en smule omhu kan gøre det hamrende indviklet.
Find
Citér
09-02-2012, 11:46
Besked: #7
TBR Offline
Administrator
(09-02-2012 09:06)Morten5792 Skrev:  om flagstangen så skal flyttes det må tiden vise, den er på vippebeslag, så det bliver spændende at se hvad forskellen kan blive m/u den smule skygge den nu kan nå at smide på taget, efter hvad jeg har fundet ud af skulle det ikke betyde så meget da solceller jo også producerer i difust lys(overskyede dage)
Men da der som sagt er en del ting på taget bliver det ikke den kønneste montering da de kommer til at sidde lidt spredt, men hvad det er kun kirkegården som kan se detAngel

Skygge betyder rigtig meget. Selv skyggen fra en flagstand, kan tvinge produktionen ned med 80%, efter hvad jeg har læst. Jeg har selv en flagstang, som vil smide skygge på taget i vinterhalvåret. Så jeg er som dig, spændt på, hvor meget det har af betydning helt præsis. Men er bange for den nok må lade livet ( ved ikke om jeg gider til at flytte den helt ned bagerst i haven. )
Det med at paneler laver strøm i difust lys ( Overskyede dage ), er ikke meget i forhold til når solen skinner. Mange forhandler skriver, at deres paneler er optimeret til overskyede dage - hvor vidt det har en forskel - Tja, jeg tror ikke det er meget.
Jeg har holdt meget øje med produktionen af Tørring Gymnasium, som har et 15 kWp anlæg oppe bestående af Tyndfilm moduler. Disse skulle jo være rigtig gode til difust lys. Men samligner jeg med andre solcelleanlæg i området, på et given tidspunkt, er der ikke nogen forskel der.
WWW Find
Citér
04-03-2012, 09:53
Besked: #8
HGM Offline

Hej! Jeg overvejer også at investere i et anlæg fra solteknik - specifikationerne ser jo fornuftige ud, og firmaet virker seriøst. Men hvad med garantierne? Hvem står bag dem? Hvis det er kineserne, er det jo nok tvivlsomt om de er noget værd/kan håndhæves, og det danske firma er et ApS, som er mindre end ½ år gammelt. De eksisterer måske ikke om få år. En forsikringsdækning (gennem Tryk) som Bilka's solceller har er nok den bedste garanti man kan få. Har nogen af jer som har købt solceller fra solteknik gjort jer nogen overvejelser om dette?
Mvh
HGM
Find
Citér
04-03-2012, 11:52
Besked: #9
TBR Offline
Administrator
(04-03-2012 09:53)HGM Skrev:  Hej! Jeg overvejer også at investere i et anlæg fra solteknik - specifikationerne ser jo fornuftige ud, og firmaet virker seriøst. Men hvad med garantierne? Hvem står bag dem? Hvis det er kineserne, er det jo nok tvivlsomt om de er noget værd/kan håndhæves, og det danske firma er et ApS, som er mindre end ½ år gammelt. De eksisterer måske ikke om få år. En forsikringsdækning (gennem Tryk) som Bilka's solceller har er nok den bedste garanti man kan få. Har nogen af jer som har købt solceller fra solteknik gjort jer nogen overvejelser om dette?
Mvh
HGM
Det må være Solteknik som står bag garantien til deres kunder. Solteknik har så nok en garanti deres vej, til de Kinesiske producenter.
Hvis man går op i garantien på panelerne, så køb ved et firma, som man mener også er her i de 25 år, som der er ydelses garanti på. Som du selv nævner er der mange solcelleforhandler, som er ny startet, og som står som et ApS, evt. med et holdingselskab. Der vil det være meget nemt at flytte kapitalen til holdingselskabet og dreje nøglen rundt på ApS'en, hvis der skulle opstå problemer.
Så er Bilka, Bauhaus, XL-byg osv. nok et mere sikkert sted at købe, hvis det er garantien på panelerne man er ude efter.
Selv mener jeg dog, at det er begrænset hvad der kan gå i stykker på et panel. Det består ikke af bevægelig eller slidtage dele. Det svage led, er inverterne. Dem ville jeg hellere købe af kvalitet, og med Producent garanti, istedet for et kinesisk produkt.
WWW Find
Citér
07-08-2012, 16:16
Besked: #10
Finn_Nielsen Offline

I kan se Solteknik´s anlægs data her.
Kan tilbyde logning af JFY Inverters dataer på min Server.

Siden er under opbygning.
http://www.MysolarCells.com
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Sider (2): 1 2 Næste »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering