Delta Solivia inverter
|
10-02-2012, 17:50
Besked: #1
|
|||
|
|||
Delta Solivia inverter
Du (TBR) skriver et sted, at Delta Solivia invertere ikke er din favorit. Kan du uddybe det ? Jeg kan ellers se, at man får 10 års garanti på dem....
|
|||
10-02-2012, 20:25
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Delta Solivia inverter
Ved stort set alle producenter af inverter, kan man købe ekstra års garanti ved. Om Delta som standard kommer med 10 års garanti, eller Viva har til købt det, ved jeg ikke.
Solivia 3.0 EU G3 er Deltas udgået model. Den var sidst godkendt i Tyskland til 31.12.11. Energinet har godkendt den ind til deres Ny G4 model kommer. Der skal fortages en software opdateringer, så det kan overholde de nye krav. Ser det ikke som et positivt tegn, at produktionen af inverteren allerede er stoppet, og der kommer en nyere på gaden. Selvfølgelig vil det ske igen i årene som kommer, men man skal være klar over, at det er en udgået model, allerede idag. Virkningsgraden på inverteren er på 94.4%, så man har et større tab i inverteren, sammenlignet med andre invertere. Delta Solivia 3.0 På side 5, se Wirkungsgradkurve |
|||
10-02-2012, 20:53
Besked: #3
|
|||
|
|||
Ved du hvor meget f.eks DanskSolarTeknik skal ha for 5 års ekstra garanti på deres SMA SB-3000-TL21 invertere ?
|
|||
10-02-2012, 21:01
Besked: #4
|
|||
|
|||
Nej, det gør jeg ikke lige. Men de skriver selv på deres side, at der er mulighed for at købe mere garanti på SMA'en. Prøv at skrive dem en mail, så kan du smide svaret her.
|
|||
14-02-2012, 15:46
Besked: #5
|
|||
|
|||
(10-02-2012 20:53)Bowiecool Skrev: Ved du hvor meget f.eks DanskSolarTeknik skal ha for 5 års ekstra garanti på deres SMA SB-3000-TL21 invertere ? Jeg har fundet ud af, at man ikke skal købe den ekstra garanti ved forhandlerne. Man kan dog godt gøre dette, men så er det forhandleren som giver den ekstra garanti, og ikke SMA. Køber man den direkte ved SMA, koster 5 års ekstra garanti ( 10 år ialt ), ca. 1350kr. |
|||
20-02-2012, 20:00
Besked: #6
|
|||
|
|||
Hej
Jeg er i familie med en som har noget info om inverterer, præcist hvad det er kan jeg ikke få at vide da det vil afsløre hvor han har det fra, men de anbefaler altid SMA. Han driver en større virksomhed i det nordjyske med ca 100 mand ansat og de vælger SMA hvis de kan, nogle kunder foretrækker Danfoss og får så dette. Men deres favorit er SMA - aldrig fejl. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|