SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Solar-Log 200 firmware
24-08-2017, 10:43
Besked: #1
JTornbak Offline

Solar-Log 200 firmware
Hej alle

Min Solar-Log 200 er desværre gået i stykker. Jeg har fundet frem til at det er det interne Micro-SD kort der er gået i stykker, og ikke længere kan læses.

Det er ikke noget problem at finde et nyt micro-SD kort, men jeg mangler software til det.
Jeg har kontaktet Solar-Log, men de kan/vil ikke hjælpe.
Er der en her på siden der også har en Solar-Log 200, og som kan tage en backup af Micro-SD kortet?

Hilsen Jesper Tornbak, Slagelse
Find
Citér
24-08-2017, 21:21
Besked: #2
JTornbak Offline

RE: Solar-Log 200 firmware
Til info, så er det lykkedes mig at finde en anden logger, så nu prøver jeg at få det til at virke. Jeg kommer med en opdatering senere. Måske er der andre der kan få glæde af det en anden gang.

Hilsen Jesper
Find
Citér
28-08-2017, 14:09
Besked: #3
JTornbak Offline

RE: Solar-Log 200 firmware
Hej

Min Solar-Log 200 kører nu igen.
Det virkede fint med at kopiere indholdet fra Micro-SD kortet fra en anden Solar-Log 200.
Det var dog nødvendigt at opdatere firmwaren på "doner loggeren" (2.8.0 -> 2.8.4 -> 3.6.0) først, da min allerede var opdateret til 3.5.3.
Derefter kunne jeg blot kopiere alle filerne til et nyt Micro-SD kort, og montere det i min logger. Jeg nulstillede loggeren til fabriksindstillinger, og genindlæste den seneste System_Backup, og derefter Data_Backup. Og så virkede det hele igen.

Den oprindelige fejl var at når jeg tændte loggeren, så blinkede den rødt i E og P lampen en gang i sekundet.

Jesper

PS: Vær opmærksom på at garantien bortfalder når man åbner sin Solar-Log.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering