Anlæg til lys i værksted
|
05-10-2017, 05:59
(Denne besked var sidst ændret: 05-10-2017 af 06:13 jmorten.)
Besked: #1
|
|||
|
|||
Anlæg til lys i værksted
Hej, jeg har valgt at lave lys i værkstedet på 10 m2 ved mit sommerhus, dels for lysets skyld og for at lære lidt om solceller. Jeg har investeret i dette anlæg LINK, sættet indeholder ikke controler men jeg har købt en for at beskytte batteriet.
På nettet har jeg googlet anlægget, når der anvendes controler bruges kun panel og batteri funktionerne og lyskilderne bliver tilsluttet batteriet over en 5A sikring, jeg har tænkt mig at anvende udgangen fra controleren til lyset, kan det give problemer? |
|||
05-10-2017, 07:26
(Denne besked var sidst ændret: 05-10-2017 af 14:15 Jess.)
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: Anlæg til lys i værksted
På Ebay kan du købe en ganske fin controller til ikke ret mange penge ~56 kr incl fragt: Controller
Med denne kan man tilslutte belastningen til controlleren - som også har kortslutningssikring og beskyttelse mod overafladning af batteriet. EDIT: Jeg bruger udgangen fra controlleren- Kan ikke se hvorfor man IKKE skulle gøre det i din situation. 25 gr. taghældning , Retning Syd 6 kWp Feiyue Solar Stingray Black 2 x Evershine TL-3000 invertere |
|||
07-10-2017, 06:33
(Denne besked var sidst ændret: 07-10-2017 af 21:21 jmorten.)
Besked: #3
|
|||
|
|||
RE: Anlæg til lys i værksted
Hej
Tak for link, jeg har dog været hurtigt ude og bestilt denne her LINK, den ser ud til at dække behovet, der hvor jeg har købt den gik det lidt trægt og DAO transport er vist ikke den skarpeste kniv i skuffen, jeg kan dog hente dimsen i dag. Der fulgte en 6 siders engelsk brugsanvisning med GEO-anlægget, men den er rimelig nem at følge, der er masser af illustrationer, dog er den forskellig fra den man kan downloade hos sælger. Jeg fornemmer at pærene er paralelforbundne så jeg monterer en klemrække til at fordele strømmen i stedet for at forbinde pærerne efter hinanden, det sparer ledning. |
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|