SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 

Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
Brugt komplet solcelleanlæg ca. 1 kWp.
23-05-2012, 12:24
Besked: #1
klr Offline

Brugt komplet solcelleanlæg ca. 1 kWp.
Anlægget er fra Sol1000-projektet, installeret oktober 2003.
6*165w BP Solar 5170S (som i 2007 blev udskiftet under garanti uden at jeg i øvrigt havde bedt om det!). Panel-mål: 1593*790. Monokrystallinske.
1 stk. Frobenius Sunrise Micro (750w).

Til dato har anlægget produceret 6.761 kWt ifølge selvstændig måler. Det svarer til et stykke over 800 kWt/år - anlægget var endda pillet ned i ca. 2 måneder sommeren 2009 pga. nyt tag.

Jeg ved ikke om Frobenius-inverteren nu kan godkendes af energimidt.dk - den er ikke på listen så vidt jeg kan se, men jeg har altså kørt med nettomåleordningen i næsten 9 år.

Anlægget sælges kun, fordi jeg nu sætter et langt større anlæg op - og her passer det gamle ikke, hverken æstetisk eller funktionelt.

Prisen? - 7.000 kr. afhentet. Jeg mener det er billigt - ellers må du overbevise mig om noget andet jo. Men panelerne er billige - inverteren får du faktisk forærende oveni. Anlægget vil være taget ned.

Hvis du vil se det i funktion skal du skynde dig lidt - om ca. 1 måned er det nedtaget, inverteren muligvis noget før. Viborg.

(uden at det har noget at sige - blot til nysgerrige - så har anlægget vel kostet i nærheden af 50.000 kr for knap 9 år siden, hvoraf staten gav ca. det halve)

Hvis du er interesseret så giv mig en privat besked.
Find
Citér
28-10-2012, 15:00
Besked: #2
klr Offline

RE: Brugt komplet solcelleanlæg ca. 1 kWp.
Solgt.

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
28-10-2012, 15:16
Besked: #3
Lav Offline

Tillykke Cool troede ikke det skulle lykkes....

Mvh Steffen
Find
Citér
28-10-2012, 15:42
Besked: #4
klr Offline

Tak!
Men faktisk har det ikke været så svært. Der var en del henvendelser.
Grundet forsinkelse af det nye anlæg kunne anlægget ikke tages ned før medio august. Det gjorde at daværende handel "faldt på gulvet".

Jeg skulle til at gøre noget ved det igen (Blå avis osv.), da jeg fik en henvendelse gennem dette forum.
Køber er en der ved, hvad han har med at gøre (bl.a. også fra Sol1000-projektet, som han nu udbygger for en billig penge).

Om nogle år vil der helt klart være et marked for brugte paneler mv.

Jeg kunne sagtens forestille mig, at der var andre sol1000-ejere der også kunne være interesserede i at supplere op. Især hvis man har et lidt større anlæg, som køber faktisk har. Så er det nemlig økonomisk set en bedre løsning end at tage det gamle ned og sætte et nyt op (som jeg så har gjort).

[Billede: sollinkdyn.gif]
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering