SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 

Stjerner:
  • 0 stemmer - 0 gennemsnit
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Threaded Mode | Linear Mode
Hybrid anlæg ved strømsvigt?
12-03-2018, 11:50
Besked: #1
AdamB
Gæst

Hybrid anlæg ved strømsvigt?
Hej,

Jeg overvejer et hybridanlæg indenfor de næste par år, når teknologien er blevet lidt mere moden med mere effektive paneler (>25%) og bedre batteriløsninger (powerwall2 og lignende). Mit mål er at være >80% selvforsynende mht strøm. Desuden er det også rart at kunne fortsætte med at have varme og varmt vand (varmepumpe) selvom der er strømsvigt i området.

Jeg har læst mig frem til, at som udgangspunkt så mister man også strømmen i huset ved strømsvigt på elnettet med et hybridanlæg, selvom man skulle have fuldt opladte batterier. Hvor dyrt / kompliceret er det at lave anlægget til at selv automatisk slå over på "ø-drift" mens strømsvigtet varer og derefter slå tilbage igen? Eller skal det gøres manuelt? Er det overhovedet lovligt?
Citér
12-03-2018, 19:47
Besked: #2
pshdo Offline

RE: Hybrid anlæg ved strømsvigt?
Du skal ud og finde en løsning der er tilladt, og det tror jeg vil være svært...
- men jeg har ikke undersøgt det... Der sker jo meget på området hele tiden...

Et stort problem er sikkerhed for de folk der arbejder på el-nettet HVIS der skulle opstå kabelbrud... Derfor kan din inverter heller ikke bare køre videre, men har indbygget et rocof relæ eller tilsvarende.

Du kan forestille dig at der er kabelbrud mellem dit hus og dit tilslutningspunkt til nettet... Når elværket sidder i hullet og skal lave kablet igen, er det jo meget rart at de med 100% sikkerhed ved at der er slukket for strømmen - i begge retninger...

PsHdO
2xSMA 3000TL21 (FW2.54) + 7905 Wp@Mitsubishi MLT255HC
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering