SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Oplader til boremaskine kan ødelægge inverter?
31-03-2018, 12:36
Besked: #1
fabriceknecht Offline

Oplader til boremaskine kan ødelægge inverter?
Hej,
Jeg har fået installeret dette her solcelleanlæg i min kolonihave:

https://www.vivaenergi.dk/solcelle-websh...onihavehus

Først når jeg læser installationsvejledningen igennem læser jeg at "opladere til batteridrevne boremaskine ikke må oplades" fordi det kan ødelægge inverteren. Det var noget med at disse ladere trækker strømmen i pulser. Dette var jeg ikke klar over eller har ikke læst nogle steder da jeg købte anlæget.

Jeg har købt både planeklipper og hækkeklipper der kører på batteri, og meningen var at jeg så kan oplade dem igennem mit solcelleanlæg.

Nogen ved hvad det betyder "opladning af batteri til boremaskine kan ødelægge inverteren"? Glæder det også opladning af batteri til hækkeklipper og plæneklipper?

Hvis ja, hvor stor er problemet egentlig? Og hvis problemet er stor, hvad kan jeg gøre, kan jeg koble et eller andet dims mellem inverter og opladeren?

Er der nogle her der oplader deres batterier med solcelle anlægget og hvor det virker?

pft
Find
Citér
01-04-2018, 09:11
Besked: #2
mrwee Offline

RE: Oplader til boremaskine kan ødelægge inverter?
Det lyder spøjst, men forstår godt din usikkerhed når de nu skriver det på den måde. Jeg ved ikke om du evt. kunne sætte en UPS imellem Inverter og de enheder der potentielt kan skade den. Du taber nok lidt effektivitet, men måske fungerer det. Der er masser til salg på f.eks. DBA, bor du i Nordsjælland har jeg én du gerne må låne til test.

Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget.
Find
Citér
01-04-2018, 11:11
Besked: #3
fabriceknecht Offline

RE: Oplader til boremaskine kan ødelægge inverter?
Hejsa, mange tak for svaret. Ja tænkte også noget i den stil. Bor i Odense så der er lidt langt til Nordsjælland :-D
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering