solceller og solfanger som tag
|
25-05-2012, 18:41
Besked: #1
|
|||
|
|||
solceller og solfanger som tag
kan man det. Altså lave sit tag af celler og solfanger.
Vi skal nok have nyt tag og jeg ville gerne se vide hvilke løsninger der er for tag der består af celler og solfanger / eigil |
|||
25-05-2012, 20:49
Besked: #2
|
|||
|
|||
RE: solceller og solfanger som tag
Der er ikke noget der hedder at lade måleren løbe tilbage når solcellerne er en del af taget.
|
|||
25-05-2012, 21:06
Besked: #3
|
|||
|
|||
(25-05-2012 20:49)mortenimer Skrev: Der er ikke noget der hedder at lade måleren løbe tilbage når solcellerne er en del af taget. Det er da vist noget vrøvl. Der er mig bekendt intet i nettomålerordningen der hindrer at solcellerne integreres som en del af (eller hele) taget. Man kan derimod ikke bruge regnskabsmetoden ("virksomhedsordningen") når solcellerne er integereret i bygningen. Men der intet problem i at bruge den simplere skematiske ordning. Sålænge man ikke producerer mere end man bruger på årsbasis er er forskellene ret små (men oftest i regnskabsmetodens favør). Stod jeg og skulle bygge nyt ville jeg også lave hele den sydvendte tagflade med integrede solceller :-) 2010 10m2 Solvarme 2012 6.9kWp Solceller - |
|||
26-05-2012, 12:40
Besked: #4
|
|||
|
|||
(25-05-2012 21:06)majland Skrev: Man kan derimod ikke bruge regnskabsmetoden ("virksomhedsordningen") når solcellerne er integereret i bygningen. Jo det kan man godt, men man kan ikke afskrive med 25%, men med noget der ligner 4-5%, da det er reglerne om bygningsafskrivning der gælder og ikke driftmidler/inventar reglerne. |
|||
29-05-2012, 09:47
Besked: #5
|
|||
|
|||
Aah, min fejl. Jeg mente også virksomhedsordningen, det var bare ikke lige det der kom ned på papiret, godt folk er vågne.
|
|||
« Next Oldest | Next Newest »
|