SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Flytning af solceller
26-08-2018, 08:41
Besked: #1
Liin Offline

Flytning af solceller
Hej.
Er der nogen der har erfaring med flytning af solcelleanlæg? Jeg etablerede et fritstående anlæg på en række små drejestole, altså trackere, for ca 6 år siden. Jeg har fortrudt det lige siden, for der har ikke været andet end problemer med det lige fra starten. Jeg vil derfor gerne lægge dem op på en gammel staldbygning i stedet. Antal paneler og inverteren og dens tilslutning forbliver det samme, det er bare panelerne jeg vil flytte. Men kan man det uden at ryge på en anden ordning? Jeg er på de gamle nettoregler. Jeg har spurgt Energinet, og ham jeg talte med sagde at de umiddelbart var ligeglade, det ville svare til at tage dem ned fra et tag ifb.m feks. renovering af tag, men hvad med Skat.?
Find
Citér
26-08-2018, 10:29 (Denne besked var sidst ændret: 26-08-2018 af 10:34 Lars-Jacobsen.)
Besked: #2
Lars-Jacobsen Offline

RE: Flytning af solceller
Nu skal du ikke tage vores meninger for gode varer, da det jo ikke er dem der er afgørende hvis det kommer til en tvist.
Men jeg er ening i Energinet medarbejderens tolkning, idet der jo er tale om samme anlæg (inverter, paneler og antal). Så det burde bare kunne flyttes uden problemer.
Ændrede du på anlæget, tilslutningssted, eller ejerforhold, var det nok en anden snak.

btw. Hvilke problemer er der med trackerne ?
Er det de små jyske til 3-4 paneler der bliver trukket af en wire eller hvad ?
Alt andet lige burde det kunne producere lige så meget/lidt hvis det står i samme faste position på jorden som taget på staldbygningen. Men ikke så meget som hvis tracker funktionen virker. Så forbered dig på en produktions nedgang.
De optager selvfølgelig plads på jorden og kan være i vejen.
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering