SøgMedlemslisteKalenderHjælp
Hej og velkommen, gæst! Log indOpret brugerprofil

Solcelledebat.dk

Skriv svar 
Threaded Mode | Linear Mode
Udskiftning af tag og økonomi?
31-08-2018, 15:14 (Denne besked var sidst ændret: 31-08-2018 af 15:15 Hoejbjerre.)
Besked: #1
Hoejbjerre Offline

Udskiftning af tag og økonomi?
Står i den situation af mit tag (Eternit) mod forventning er dømt til udskiftning (Decra), så anlægget skal afmonteres og monteres igen. Hvad rammer mig så?

Kan jeg forblive i netto måler ordningen? Det er samme anlæg, der ikke foretages nogle ændringer på.

Kan jeg fratrække udgiften til afmontering/montering af anlægget. Der ændres reelt ikke på det, men taget under skal skiftes. Enten som en del anlægsomkostningerne eller noget håndværker fradrag?

Håndværker fradraget kan vist osse bruges til taget.

Kan ikke rigtig finde noget herinde om nogen, der har prøvet noget tilsvarende.

Aalborg 180 grad syd, 25 grad hæld
28 stk 240w Bosch c-Si M60S
Danfoss TLX Pro+ 6.0 kW, v.4.02
[Billede: cc49b3b6xxs0.png]
[Billede: cc49b3b6xxs1.png]
Find
Citér
01-09-2018, 10:24
Besked: #2
mrwee Offline

RE: Udskiftning af tag og økonomi?
At taget skal renoveres har ingenting med nettomåler ordningen at gøre. Du er ligeledes velkommen til at pakke det væk i 2 år, for derefter at sætte det op igen. Så længe bestykning med celler og inverter er den samme.

I forhold til håndværkerfradraget, så finder du de generelle betingelser her: https://skat.dk/skat.aspx?oid=1040&ik_navn=subtree

Anlæg: Danfoss 6KW TLX-Pro+ | 35 x 250W Himin HG-250S mono paneler på 2 tagflader (22 samt 13 paneler). Stik syd, 15 graders hældning på taget.
Find
Citér
01-09-2018, 16:51
Besked: #3
henrikkrebs Offline

RE: Udskiftning af tag og økonomi?
Ja. Du kan blive på netto-ordningen hvis anlægget ikke ændres. Evt. udskiftninger 'nå nu lejleghed byder sig' skal være for at opretholde anlægget som det altid har været - ikke forbedringer i.f.t. det opringelige anlæg.

Du skal dele de 'ekstra-udgifter' der er i forbindelse med tagrenovationen fra de udgifter der ville have været uden solceller.

Hvis du anvender de regler der anvendes for virksomheder på dit solcelleanlæg, så kan du fradrage dem i regnskabet for solcellerne, men du kan ikke få håndværkerfradrag for disse ekstraudgifter. Om du kan få håndværkerfradrag for udgifterne til selve taget afhænger af forholdene. Det kan godt være tvivlsomt.

---
4kWp pakke XL-byg/FEIYUE
Installeret 13.11.2012
28gr, syd +2gr
---
Find
Citér
« Next Oldest | Next Newest »
Skriv svar 

• Vis printervenlig version
  • Send this Thread to a Friend
  • Abonnér på emne

Kontakt | SolcelleDebat | Til toppen | Tilbage til indhold | Let (Arkiv) Udseende | RSS Synkronisering